معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

توانمند سازی اقتصادی مرزنشینان موجب امنیت پایدار می شود

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۴:۳۲:۱۸
کد خبر: ۶۳۵۶۴۸
توانمند سازی اقتصادی مرزنشینان موجب امنیت پایدار می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در راستای طرح گفتگو دولت با مردم با جمعی از فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تربت جام و صالح آباد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این دیدار گفت: مرزنشینان باید از توانمندی اقتصادی برخوردار شوند تا از این طریق به عنوان کسانی که در پیشانی و خط مقدم امنیت قرار دارند وضعیت معیشتی بهتری پیدا کنند.

وی افزود:  توانمندسازی اقتصادی مرزنشینان موجب امنیت پایدار مرز و استان نیز خواهد شد.

معاون استاندار  به طرح های انجام شده در حوزه مرز اشاره و اظهار کرد: تعاونی سوخت مرزنشینان، تقویت بازارچه‌های مرزی منطقه ویژه اقتصادی، طرح آبخیزداری و طرح کوچک نمودن حریم مرز برای فعال نمودن کشاورزان و دامپروران از جمله طرح های  به انجام شده استانداری برای ارتقای معیشت مرزنشینان است.

حسینی با اشاره مشکوک التابعه ها و فاقدین شناسنامه نیز گفت: برای ایرانیانی که مدارک هویتی داشته باشند از طریق سازمان ثبت احوال برای آنان شناسنامه صادر خواهد شد.

وی افزود: ایرانیانی که فاقد مدارک هویتی هستند نیز از طریق  دادگاه موضوع آنان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: دانش آموزان اتباع خارجی حتی آنانی که فاقد مدارک هویتی باشند در مدارس ثبت نام شده و از نعمت آموزش برخوردار می شوند.

حسینی افزود: از ۷۵ هزار دانش آموز اتباع خارجی که در استان مشغول به تحصیل هستند ۱۵ هزار نفر فاقد مدارک هویتی هستند.

وی در ادامه گفت: کمبود پرسنل متخصص بیمارستان تربت جام، ایجاد و تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان، کمبود کتاب و کتابخانه، ثبت جهانی مزار جامی، ومشکلات هنرستان کشاورزی شهرستان نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز