سال آینده ؛

عملیات ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند آغاز می شود

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۱۲:۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۳۵۶۶۰
عملیات ساخت کتابخانه مرکزی بیرجند آغاز می شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: پروژه کتابخانه مرکزی از پروژه های وزارت ارشاد است که اعتبار این پروژه نیز باید از محل اعتبارات ملی تامین شود و پیش بینی می شود سال آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا رضایی در نشست خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۲ کتابخانه در استان فعال است، گفت: در حال حاضر ۳۵ کتابخانه ملکی و ۲۱ کتابخانه روستایی در استان فعال است.
وی ادامه داد: زیربنای کتابخانه ها ۱۹ هزار و ۶۷۱ متر و مربع و زیربنای ملکی کتابخانه ها نیز ۱۴ هزارو ۷۴ متر مربع است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۶۵۰هزارو ۸۷۶ نسخه کتاب در کتابخانه های استان موجود و ۳۸هزارو۹ نفر نیز عضو کتابخانه های استان هستند.
رضایی، تعداد کتابدارهای کتابخانه های استان را ۱۲۲ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ پروژه فعال داریم.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال در صورت تخصیص اعتبار ۱۰ پروژه به بهره برداری برسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی، ادامه داد: سال گذشته مشکل زمین این کتابخانه با اداره کل مسکن و شهرسازی حل و حدود ۱۰ هزار متر زمین برای ساخت این کتابخانه درنظر گرفته شد.
رضایی تصریح کرد: پروژه کتابخانه مرکزی از پروژه های وزارت ارشاد است که اعتبار این پروژه نیز باید از محل اعتبارات ملی تامین شود و پیش بینی می شود سال آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.
وی در خصوص سهم کتابخانه های عمومی از نیم درصد شهرداری ها تصریح کرد: ۶۵۰ میلیون تومان سهم امسال کتابخانه ها است که تاکنون ۱۷۰ میلیون تومان واریز شده و از شهرداری ها تقاضای رعایت قانون را داریم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در خصوص کتابخانه های ساخته شده به همت خیرین نیز گفت: از سال ۹۳ تا امسال ۶ کتابخانه ساخته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز