مدیر کل گمرکات یزد:

تحقق توسعه صادرات در گروی همکاری و همدلی بیشتر بخش دولتی و غیر‌ دولتی است

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۱۵:۰۳:۱۸
کد خبر: ۶۳۵۶۷۸
تحقق توسعه صادرات در گروی همکاری و همدلی بیشتر بخش دولتی و غیر‌ دولتی است
مدیر کل گمرکات استان یزد خواستار همکاری و همدلی بخش دولتی و غیردولتی برای رشد صادرات و تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شد

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «مهرداد پیرحیاتی»  گفت : گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور و مسئول اجرای قوانین و مقررات تجاری و گمرکی به منظور تحقق سیاست‌های کلی نظام به ویژه اقتصاد مقاومتی و رقع مشکلات نظام گمرکی در دولت تدبیر و امید از گمرکی سنتی به گمرک الکترونیک تغییر وضعیت داده است .

وی بهبود و تسهیل تجارت فرامرزی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی فعالیت‌های گمرکی و تجاری، تسهیل و روان‌سازی تجارت را از جمله دستاوردهای گمرک الکترونیک به ویژه سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ذکر کرد .

مدیرکل گمرکات استان با بیان این که بازاریابی از وظایف صادرکنندگان است، خاطرنشان کرد: برنامه گمرک تسهیل و روانسازی فرآیند تجارت است به همین دلیل سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و زیرسامانه‌های آن در گمرک یزد راه‌اندازی شده و اکنون کلیه فرآیندهای مربوط به تجارت فرامرزی از قبل از ورود کالا به کشور تا پس از ترخیص کالا تحت پوشش سیستم‌های مکانیزه قرار دارد که علاوه بر کاهش زمان و هزینه‌ها  موجب شفافیت در فرآیند تجارت شده است .

پیرحیاتی در ادامه بیان کرد: گمرکات یزد از نظر وزنی هشتمین گمرک صادراتی کشور است و در شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان از حیث ارزش 15 و از نظر وزن 13 درصد رشد یافته است .

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 51 هزار تن کالا به ارزش 261 میلیون دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 13 و از حیث ارزش 15 درصد رشد داشته است .

پیرحیاتی عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه‌ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد .

مدیر کل گمرکات استان یزد در پایان با اشاره به 19 هزار و 254 عدد اظهارنامه صادراتی گمرکات استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: عراق، افغانستان، پاکستان،  ترکیه، هلند، گرجستان و اسپانیا عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است.

 

نظر شما