"خادمی" مطرح کرد:

نظام آموزشی استان لرستان دارای مشکلات ساختاری استانی است

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۹:۰۸:۳۷
کد خبر: ۶۳۵۷۸۰
نظام آموزشی استان لرستان دارای مشکلات ساختاری استانی است
"استاندارلرستان "گفت:در حال حاضر مشکل کشور و استان نداشتن نیروی تحصیل کرده نیست بلکه نیروی فنی و مهارتی است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛سید موسی خادمی  شنبه شب ساعت 20 در جلسه شورای آموزش وپرورش استان لرستان  با بیان اینکه  تربیت نیروی انسانی در توسعه نقش مهمی دارد،افزود: متاسفانه ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان متناسب با پتانسیل‌های آموزشی و دانشگاهی تنظیم نشده است.

 خادمی ضعف آموزشی در استان را به عنوان نمادی از مشکلات در آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان ساخت: نظام آموزشی استان لرستان در مقایسه با دیگر استان‌های هم سطح علاوه بر مشکلات ملی موجود، دارای مشکلات ساختاری استانی است و بخش دیگر به عوامل داخلی آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

وی اقتصاد ضعیف، ضعف درآمد مردم و توسعه نیافتگی را ازجمله مشکلات ساختاری استانی در بحث آموزش و پرورش عنوان کرد وافزود: کمبود ظرفیت‌های دانشگاهی استان نسبت به دیگر استان‌ها، درصد بالای شرکت کننده‌های خانم‌ نسبت به میانگین کشور در کنکور، گرایش به رشته‌های تجربی و... از دیگر مشکلات ساختاری استان محسوب می‌شود.

خادمی  گرایش به رشته‌های تجربی، خدماتی و بانکی را به دلیل فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی ضعیف در استان برشمرد و ابراز داشت : در بحث آموزش و پرورش مناطقی که درصد بالای ترکیب جمعیت عشایری و روستایی نسبت به جمعیت شهری دارند ضعیف‌تر و محدودتر عمل می‌کنند.

وی بخش دیگر مشکلات آموزش و پرورش را داخلی برشمرد و گفت: عوامل داخلی آموزش و پرورش استان مانند سطح کیفی آموزش، میزان آگاهی معلم، سیستم آموزشی و نظام اجرایی، باعث شده که نسبت به دیگر استان‌های هم سطح ضعیف‌تر عمل کند.

خادمی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات باید برنامه ریزی شود، بیان کرد: می‌توان طی یک برنامه بلند مدت در راستای ارتقاء نمرات و رتبه کنکور دانش‌آموزان تلاش کرد و این امر در جهت همکاری و نگاه سیستمی تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه امکان پذیر است.

 

نظر شما