معاون وزیرارشاد در بوشهر خبر داد :

اولویت برنامه های ما ؛ حمایت از نشر و کتاب است

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۱۳:۰۱:۴۸
کد خبر: ۶۳۶۰۵۰
اولویت برنامه های ما ؛ حمایت از نشر و کتاب است
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از نشر و کتاب از برنامه ها و سیاست های اولویت دار این وزارتخانه است که در قالب تمرکززدایی از این بخش اجرا می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محسن جوادی در حاشیه زنگ کتاب در بوشهر گفت : برهمین اساس همه حمایت های مربوط به نشر و کتاب را نباید به فعالیت های مرکز کشور و چند شهر خاص محدود کرد.

وی با تاکید بر حمایت از نشر در استان های دیگر اظهار کرد: بخشی از این حمایت ها فراهم کردن زمینه مناسب نشر، امکانات مالی نشر، اقتصاد نشر و بخش دیگر مربوط به خرید کتاب است.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار مصوب امسال برای خرید کتاب افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان خرید کتاب برای کتابخانه ها را دارد و در این ارتباط می توان بخشی از این خرید را به شهرها معطوف کرد.

جوادی تاکید کرد: با تقویت خرید کتاب در شهرها زمینه ای فراهم می شود که نشر در سبد اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد و با این روش به سمتی حرکت کنیم که نشر وابسته به کمک های دولتی نباشد.

وی گفت: حمایت از ناشران، مولفان بویژه مولفان جوان و توزیع منوط به وجود تقاضاست که منجر به عرضه مناسب نیز می شود.

وی یادآور شد: این تقاضاها که منجر به عرضه مناسب می شود نشات گرفته از باشگاه های کتاب و کتابخوانان جوان است.

معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنچه در بخش کتاب مورد انتظار است هنوز محقق نشده و کتاب به اندازه ای باید مورد توجه باشد که بخشی از زندگی مردم به حساب آید.

وی برضرورت وارد کردن کتاب به زندگی نسل جوان تاکید کرد و گفت: با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به دانایی، تخصص و اخلاق رسید.

نظر شما