مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان:

در حوزه ی فرهنگ نیازمند گفتگو و تعامل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه های مختلف فرهنگی ، هنری و قرآنی

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۲:۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۳۷۷۱۶
در حوزه ی فرهنگ نیازمند گفتگو و تعامل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه های مختلف فرهنگی ، هنری و قرآنی
حجت الاسلام حمید رضا حنان گفت : در حوزه ی فرهنگ نیازمند گفتگو و تعامل هستیم و مشکلات با دستور ، منولوگ و شعار حل نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ، حجت الاسلام حنان  در جلسه ی شورای اداری این اداره کل ،ضمن تسلیت فاجعه مصیبت بار زلزله در استان کرمانشاه ،اظهارداشت  : اینگونه فجایع و مصیبت ها ، هشدارهایی هستند که ما را به خود بیاورد تا در مسیر رضایت پروردگار حرکت کنیم تا جزو صالحین باشیم و راهمان به سمت بهشت موعود هموار باشد .

وی افزود : مهمترین کاری که انسان برای رضایت خداوند باید نسبت به انجام آن اهتمام ورزد در دو چیز خلاصه می شود که یکی ترک محرمات است و دیگری انجام واجبات ، و این موجب عاقبت به خیر شدن انسان و سربلندی وی در روز حساب است .

حنان  با اشاره به نگاه ویژه ی مسئولین و دلسوزان نظام به موضوع ، فرهنگ ، یادآورشد : ما در حوزه ی کلان فرهنگی به نقشه ی راه و چشم انداز فرهنگی نیاز داریم و باید از شعار و منولوگ گویی پرهیز کرده و با دیالوگ محور بودن و اهمیت دادن به گفتگو و تبادل نظر ، فرهنگ را از شکل دستوری و بایدها خارج کرده و به حیطه ی باور ها برسانیم .

وی  نگاه کوتاه مدت به فعالیت های فرهنگی را نادرست ارزیابی کرد و ابراز داشت  : حرکت به سمت فرهنگ باور محور یکی از مهمترین نیازهای امروز ماست که در گام اول نیازمند تغییر نگاه متولیان فرهنگ به این موضوع است و در گام دوم ،پرهیز از سطحی نگری و حرکت به سمت فعالیت های عمقی است که می تواند موجب بالاتر رفتن کیفیت و تاثیر برنامه های فرهنگی شود .

حنان خاطر نشان ساخت : نوع نگاه دولت تدبیر و امید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های فرهنگی و هنری ، به خوبی گویای همین موضوع است که برای موفقیت در حوزه ی فرهنگ باید از دادن شعار و آمارهای ساختگی پرهیز و به سمت اخلاق ، عقلانیت ، گفتگو و فعالیت های تاثیر گذار در عمق باور جامعه حرکت کرد  .

وی به انعقاد تفاهمنامه های مختلف فرهنگی ، هنری و قرآنی با معاونت های تخصصی وزارت اشاره کرد و اضافه کرد : خوشبختانه در سال گذشته و امسال تفاهمنامه های لازم در خصوص اجرای برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری ، قرآنی و البته سینمایی را با معاونت های مختلف وزارت منعقد کرده ایم و به دنبال این هستیم که با سپردن مسئولیت برگزاری برنامه های بزرگ به شهرستان های استان ، از تمام ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه ی فرهنگی استان بهره ی لازم را ببریم .

حنان یادآورشد : متولیان فرهنگ باید در اولین گام به دنبال ایجاد تغییر در نوع نگاه ، تفکر و اندیشه ی خود نسبت به موضوع فرهنگ بوده و در این صورت است که می توانند مجری فعالیت های ماندگار و تاثیر گذار در سطح جامعه باشند.

 

نظر شما