دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد :

تصویب و ثبت نامگذاری ۳ روز جدید در تقویم رسمی ۹۷ ایران

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۱۲:۳۲:۵۸
کد خبر: ۶۳۷۷۲۸
تصویب و ثبت نامگذاری ۳ روز جدید در تقویم رسمی ۹۷ ایران
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نامگذاری 3 روز جدید در تقویم رسمی سال 1397هجری شمسی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید رضا موالی زاده روز چهارشنبه در دیدار از گنجینیه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری  گفت :هشتم ربیع الاول، سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)تعطیل رسمی و پنجم شهریورماه به عنوان روز کشتی و 29 بهمن ماه به عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تقویم سال 97 ثبت شد.

وی گفت: ترویج سبک ایرانی اسلامی به عنوان یک سبک جامع و جامعه نگری از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 97 است.

موالی زاده افزود: از 2 ماه پیش کارگروهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده که این کارگروه برنامه چهار ساله شورای فرهنگ عمومی را تدوین می کند.

به گفته وی، فرهنگ عمومی عبارت است از فصل باورهای مشترک و رفتارهای یک جامعه که شناسنامه فرهنگی جامعه به حساب می آید.

موالی زاده تصریح کرد: فرهنگ کار و کارجمعی، گرایش به سمت مصرف کالای ایرانی، گرایش به کیفی کردن کالای ایرانی و کاهش مصرف کالای خارجی از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، فرهنگسازی برای مصرف بهنیه آب و نوع مصرف انرژی را از برنامه های مهم این شورا دانست و گفت: متاسفانه در ایران میزان مصرف انرژی و دور ریز موادغذایی بالاتر از برخی کشورهای جهان است.

به گفته وی، میزان دور ریز غذا در کشور تا حد کل مبلغ یارانه هاست که در این زمینه باید فرهنگسازی شود تا از دور ریز موادغذایی جلوگیری کرد.

موالی زاده افزود: بحث مسائل محیط زیستی، حفاظت از کیان خانواده و روابط اجتماعی در فرهنگ عمومی کشور در این شورا مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه دیدگاه آسیب شناسانه و واقع بینانه نیز با توجه ظرفیت های جامعه تدوین خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ سبک ایرانی اسلامی، شورای فرهنگ عمومی درحال تدوین یک برنامه جامع نگر و جامعه نگر در این خصوص است.

وی چهارمحال و بختیاری را دارای یک تمدن و فرهنگ مهم دانست و گفت: گنجینیه آموزش و پرورش این استان یک مدل خوب برای معرفی تاریخ فرهنگ و آموزش استان است و می تواند فرهنگ را به نسل جوان معرفی کند.

بابک زمانی پور مدیر گنجینه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار با معرفی بخش های مختلف این گنجینیه گفت: گنجینه آموزش و پرورش براساس رسالت فرهنگی تاریخی خود به منظور حفظ دستاوردهای ارزشمند گذشتگان و حفظ نام نیک بزرگانی که در راه تعلیم و تربیت فرزندان این دیار کوشش کرده اند، دایر شده است.

نظر شما