رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز:

اصلی‌ترین عامل بیکاری، نداشتن مهارت کافی است

۱۳۹۶/۰۹/۰۶ - ۱۳:۵۹:۳۱
کد خبر: ۶۳۹۲۲۹
اصلی‌ترین عامل بیکاری، نداشتن مهارت کافی است
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز گفت: اصلی‌ترین عامل بیکاری، نداشتن مهارت کافی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هادی ابویی با اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست و یک نوع سرمایه‌گذاری است اظهار داشت: هدف فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت‌ها در جهت حرفه‌آموزی و ارتفاع مهارت به عموم مردم است؛ ازاین‌رو اصلی‌ترین عامل بیکاری در نداشتن مهارت کافی در شغل موردنظر است.

وی بابیان اینکه دنیا به‌زودی متوجه می‌شود که نه مدرک بلکه مهارت و خلاقیت حرف اول را می‌زند، افزود: در زلزله اخیر نیز اگر کارگران ساختمانی آموزش و مهارت کافی دیده بودند باعث ارتقای سطح امنیت سازه‌ها در برابر بلایای طبیعی می‌شد و همین موضوع خسارات مالی و جانی را در این مناطق کاهش می‌داد.

رئیس اداره فنی و حرفی مهریز عنوان کرد: هزار و 29 نفر کارآموز مهریزی با 124 هزار ساعت در 10 کارگاه ویژه برادران و خواهران با عنوان‌های رایانه، فناوری غذایی، برق قدرت، جوشکاری، صنایع‌دستی و غیره از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شدند.

ابویی با اعلام این خبر که به‌زودی دو کارگاه صنایع و صنوف در فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز شروع به کار می‌کند، اظهار داشت: در مسابقات ملی مهارت که سال جاری برگزار شد سه دانش‌آموز مهریزی در رشته الکترونیک، صافکاری، لوله‌کشی و گرمایشی به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی در پایان با اشاره به فعال بودن 11 آموزشگاه در شهرستان مهریز گفت: اجازه صدور مجوز برای آموزشگاهی آرایش و پیرایش و خیاطی را هم داریم و از علاقه‌مندان دعوت می‌شود جهت درخواست مجوز به این اداره مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز