با حضور استاندار برگزار شد ؛

جزییات نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۳:۳۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۹۸۱۶
جزییات نشست کارگروه پژوهش کهگیلویه و بویراحمد
معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج با ارائه اسلاید به وظایف و برنامه‌های هفته پژوهش پرداخت و گفت: مهمترین کار هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش است که این نمایشگاه کمبودها و مشکلات زیادی از جمله نبود فضای ثابت و مناسب دارد

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  "هجیر کریمی"در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار افزود: چند روز باید وقت صرف شود و لابی کنیم تا فضایی برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در مرکز استان فراهم شود.

وی سپس در حالی که اعضای شورای پژوهش را از روی پاورپوئینت می‌خواند، رئیس دانشگاه یاسوج را به عنوان دبیرکل شورای پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد که احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیا رئیس دانشگاه یاسوج در جلسه حضور دارد و با جواب منفی معاون روبرو شد و احمدی بیان کرد: چون آقای رحیمی در جلسه حضور ندارد، از نظر من دیگر دبیرکل نیست .

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: احتمالاً نامه دیر به دست آقای رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج رسیده است و متوجه نشد.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معمولاً باید متوجه باشد و رویه من این شکل است که اگر رئیس نیاید، معاون هم حق ندارد به جلسه بیاید اما به احترام جایگاه علمی شما و دانشگاهی بودن فعلاً با شما کاری ندارم .

کریمی حضور نیافتن دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تولیدی در نمایشگاه هفته پژوهش را از دیگر مشکلات برگزاری نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: شرکت‌های تولیدی رغبتی برای حضور در نمایشگاه ندارند که استاندار نیز در جواب او پاسخ داد؛ آیا رئیس دانشگاه انگیزه برای حضور در جلسه دارد که شرکت‌های تولیدی رغبت و انگیزه حضور ندارند؟ کار باید روال داشته باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خواستار ارائه برنامه‌‌های هفته پژوهش شد و عنوان کرد: تا کنون هفته مناسبتی چهار روزه ندیده‌ام، بنابراین نمی‌گوییم هفته پژوهش بلکه برای ۴ روزه پژوهش چه برنامه‌ای دارید و اگر بلد نیستید برنامه داشته باشید، زنگ به یکی از نیروها بزنم، تا بیاید و چگونگی ارائه برنامه‌ را برای‌تان توضیح و تعریف کند .

احمدی از کریمی معاون دانشگاه یاسوج خواست که برنامه‌های هفته پژوهش را ارائه دهد در حالی که کریمی برنامه‌های ملی این هفته را بر روی اسلاید به نماش درآورد. استاندار آهی کشید و خطاب به کریمی گفت: اگر مثلاً سازمان جهاد کشاورزی به جای ارائه برنامه‌های هفته کشاورزی، وظایف خود را تشریح کند، شما به عنوان یک آدم دانشگاهی آیا می‌پذیرید؟

همچنین مجید محنایی، معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای استاندار حقیقتاً شفاف بگویم، هیچ برنامه‌ای برای هفته پژوهش نداریم. منتهی پیشنهاد می‌کنم از عصر امروز کمیته‌ها تشکیل و فعالیت خودشان را آغاز و برنامه‌های هفته پژوهش را تا فردا به شما ارائه دهیم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد این پیشنهاد را پذیرفت و ادامه داد: کارگروه شورای پژوهش روز چهارشنبه مجدداً با حضور مدیران و بدون معاونان تشکیل خواهد شد .

نمایندگان برخی از کمیته‌ها هفته پژوهش در ادامه این نشست نیز خواستار صحبت در خصوص برنامه‌های خود در هفته پژوهش شدند.

احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آقای محنایی(معاون امور اقتصادی استانداری) دستورالعمل را بخوان که محنایی اعضای شورای پژوهش را از روی دستورالعمل خواند و سپس احمدی خطاب به اعضای جلسه بیان کرد: مگر آقای نوروزی(رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان) و ایلامی( رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان) بیکار بودند که در جلسه حضور یافتند و آنها هم می‌توانستند، معاونین خود را به جلسه بفرستند.

وی گفت: باید چارچوب‌ها را رعایت کنیم و اگر غیر از این باشد یا به جلسه نمی‌آیم و یا آئین‌نامه‌ها را رعایت می‌کنید. دوستی که آئین‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کند، احترام خودش را با مشکل مواجه کرده بنابراین مدیران چارچوب‌ها را رعایت کنند. در صورتی که در استان نبودم، می‌گویم یکی از معاونان جلسه را تشکیل دهند که حضور اینها به این معنا نیست که مدیرکل به جلسه نیاید .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه احترام همه دوستان خارج از این میز برای من واجب است، گفت: شاید به نظر بعضی‌ها هفته پژوهش مهم نباشد اما برای من شورای اشتغال، شورای برنامه‌ریزی و شورای پژوهش و دیگر شوراها و برنامه‌ها مهم است، اگر مدیرکلی در جلسه حضور نیابد، معاونین وی هم نمی‌آید و کارشناسی را می‌فرستند به جلسه که این کمکی به استان نمی‌کند. نمی‌پذیرم مدیرکلی پشت میز اتاقش باشد و در جلسه به این مهمی حضور نیابد .

حسینعلی فاتحی معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش در جواب صحبت‌های استاندار افزود: من ۱۰دقیقه پیش این دعوتنامه را دریافت کردم و در سریعترین زمان در جلسه حضور یافتم که استاندار با تعجب عنوان کرد: چطور در عرض ۱۰دقیقه دعوت‌نامه را دریافت کردید و بعد می‌خواهید در این جلسه مهم نظر بدهید؟

فاتحی نیز افزود: من خودم همه کاره پژوهش آموزش و پرورش استان هستم و از ریز برنامه‌ها آگاهی دارم .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این جلسه، گفت: دستور عمل هفته پژوهش را ۹ آبان دریافت کردم و با توجه به همه مشغله‌ای که داشتیم از آقای محنایی خواستم که هر چه سریعتر جلسه را تشکیل دهد، اما متأسفانه کسانی که صاحب و متولی این کار هستند، مثل اینکه پژوهش برای آنها مهم نیست و معنایی ندارد .

احمدی با بیان اینکه جایگاه علم و دانشگاه بالاست و تردیدی در آن نیست، افزود: هفته پژوهش هم مانند سایر هفته‌ها باید برنامه داشته باشد و دانشگاه به عنوان بالاترین سطح علمی باید برای این هفته برنامه تعریف کند، بنابراین انتظار می‌رفت کسانی که در این این نشست هستند، باید شسته‌ترین و بهترین برنامه‌ها را ارائه کنند اما جلسه‌ای تشکیل شده که مفاد آن را اعضا رعایت نکردند .

احمدی اضافه کرد: برای من مهم نیست که گذشتگان چگونه برخورد می‌کردند و چه کاری انجام می‌دادند، من به عنوان نماینده دولت مفاد قانون را رعایت می‌کنم و با احترام به همه قائل به این هستم که چارچوب‌ها رعایت شود، اگر در دستور العمل گفته باشد، معاون رئیس جلسه باشد من حاضر نمی‌شدم و شما را هم مورد مواخذه قرار نمی‌دادم .

وی تصریح کرد: وقتی بحث اخلاق می‌شود، دانشگاه باید اخلاق را رعایت و قانونمدار باشد و در حفظ چارچوب‌ها به عنوان الگویی برای سایر دستگاه‌ها و ادارات باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی اسلایدهای خوبی به نمایش در می‌آید و فکر می‌کردم دانشگاه یاسوج هم برنامه‌های خوبی را به نمایش خواهد گذاشت، اما وقتی اسلایدها و برنامه‌ها را دیدم، از این دانشگاه ناامید شدم .

احمدی ادامه داد: انتظار نداشتم عزیزی در جلسه به من بگوید، ۱۰ دقیقه پیش دستورالعمل جلسه به من رسید. در جلسه از دانشگاه می‌خواهم که برنامه‌هایش را ارائه دهد اما در جلسه وظایف و چیزهای دیگری را به ما نمایش می‌دهند .

وی  عنوان کرد: روی توان و قابلیت‌های دانشگاه‌های استان حساب باز کردم، مرا ناامید نکنید که اگر کسی به وظیفه خودش عمل نکند، راه دیگری برای پیگیری کارها وجود دارد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه "سالی که نکوست از بهارش پیداست"، بیان کرد: قصد داشتم یک روز سر زده از دانشگاه‌ها بازدید کنم اما با این نوع پاسخگویی فهمیدم فضای دانشگاه چگونه است و با این نوع نظارت و پاسخگو بودن شما همه چیز برای من روشن شد .

یوسف نیکروز، رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار اجازه صحبت کردن خواست و گفت: این جلسه دیر برگزار شد که استاندار از نوروزی(رئیس سازمان مدیریت استان) خواست دستوالعمل زمان برگزاری نشست را بخواند و بیان کرد: شماها برای برگزاری جلسه حضور پیدا نکردید .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز