مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجندخبر داد :

ورود اولین موتورلانس اورژانس به استان

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۳:۴۱:۰۸
کد خبر: ۶۳۹۸۲۳
ورود اولین موتورلانس اورژانس به استان
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، چهار دستگاه موتورلانس به اورژانس خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی دلخروشان، امروز(30 آبان‌ماه)، در جمع خبرنگاران  گفت : به دنبال سفر دکتر کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور در ششم آبان‌ماه به استان و رایزنی‌های انجام شده، توسط دکتر قائمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، چهار دستگاه موتورلانس به اورژانس خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.

وی  افزود: اولین موتورلانس هفته گذشته وارد استان شد و پس از طی مراحل پلاک‌گذاری و تجهیز به یگان موتوری اورژانس استان افزوده خواهد شد و سایر موتورلانس‌ها نیز به تدریج وارد استان خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: این موتورلانس‌ها برای اولین بار از کشور ژاپن وارد شده‌اند و بسیار ایمن، کم مصرف و پیشرفته هستند.

دلخروشان ادامه داد: این موتورلانس‌ها به تجهیزات پزشکی مدرن از جمله؛ دستگاه شوک الکتریکی خودکار( AED )، دستگاه تنفس مصنوعی خودکار، تجهیزات احیای قلبی ریوی، دارو، پانسمان و ست زایمان  تجهیز خواهند شد.

وی اظهار کرد: این موتورلانس‌ها در بافت قدیمی شهر بیرجند که دارای کوچه‌هایی با عرض کم بوده و امکان ورود آمبولانس نیست و در ترافیک شدید روزهای خاص از جمله عاشورا،ت اسوعا، چهارشنبه آخر سال و راهپیمایی‌های 22 بهمن  به کارگیری خواهند شد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هدف از ورود موتورلانس به ناوگان اورژانس خراسان‌جنوبی، کاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدوم و بیمار است.

دلخروشان یادآور شد: پرسنل آموزش دیده این موتورلانس‌ها، مراقبت‌های درمانی را به بیمار یا مصدوم ارائه می‌دهند و در صورت نیاز به اعزام، بیمار با آمبولانس به بیمارستان منتقل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز