دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اعلام کرد:

افزایش ۱۵ درصدی کشف داروی قاچاق در استان

۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۱۳:۴۳:۴۰
کد خبر: ۶۳۹۸۲۶
افزایش ۱۵ درصدی کشف داروی قاچاق در استان
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: امسال ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم دارو قاچاق در استان کشف شده که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رضا میرزایی روز سه شنبه در کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با محوریت محصولات سلامت محور برگزار شد،  گفت : امسال در استان کردستان هم در حوزه سخت افزاری و هم نرم افزاری اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته که به همت اعضای ستاد و کارگروه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوده است.

وی به آمار کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی طی هفت ماهه سال جاری اشاره و ذکر کرد: طی مدت مذکور چهار میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۴۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۱ درصد رشد داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: همچنین در همین مدت، دو میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۵ قلم دارو قاچاق در استان کشف شده که ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بالای لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، عنوان کرد: کشور ایران در خاورمیانه رتبه دوم و در دنیا رتبه هفتم مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد.

میرزایی بیان کرد: این آمارهای بالای مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نشان می دهد که باید اصلاح و نگرش در این مقوله صورت گیرد زیرا متاسفانه محصولات قاچاق هم در دسترس افراد قرار می گیرد.

وی آموزش، آگاهسازی و روشنگری قشر دانش آموز و دانشجو را از مضرات کالای قاچاق، امری بسیار ضرروی دانست و گفت: دانش آموزان آینده سازان و سرمایه‌های کشور هستند که باید در این قشر حتما آگاه سازی لازم صورت گیرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان همچنین آموزش به اقشار آسیب پذیر جامعه را از دیگر اقدامات ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: باید فکر مصرف کالای قاچاق از جامعه زدوه شود که با تهیه فیلم و کلیپ و ... می توان در جهت کاهش این پدیده گام برداشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز