امروز رخ داد ؛

بازگشایی دوباره مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه / نصب بیش از ۴۰ کانکس در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۲:۴۹:۳۴
کد خبر: ۶۴۱۲۸۸
بازگشایی  دوباره مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه / نصب بیش از ۴۰ کانکس در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی
زلزله 7.3 ریشتری که روز یکشنبه (21 آبان) در بخش های وسیعی از استان کرمانشاه بوقوع پیوست علاوه بر خسارت های زیادی که به منازل مسکونی وارد آورد، به بخش قابل توجهی از مدارس و کلاس های درس نیز آسیب جدی وارد کرد اما خوشبختانه از امروز (چهارم آذر) شاهد بازگشایی مدارس در نقاط زلزله زده خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، از امروز (شنبه) و پس از 2 هفته تعطیلی باز هم درب مدارس به روی دانش آموزان گشوده شد تا زندگی آن مناطق نیز رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد.

صدای قیل و قال دانش آموزان در محیط مدرسه خود شور و نشاط دوباره ای به مناطق زلزله زده می بخشد و نشان می دهد که زندگی هنوز در این نقاط جریان دارد.

پس از وقوع زلزله مهیب 21 آبان بود که اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصمیم گرفت تمامی مدارس را در 2 نوبت صبح و عصر در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام کند.

پس از عادی شدن شرایط در اغلب نقاط استان کرمانشاه، مدارس به جز در مناطق زلزله زده شنبه هفته قبل بازگشایی شد و از امروز هم دانش آموزان زلزله زده استان راهی کلاس های درس شدند تا خاطرات آن 2 هفته تلخ و مرگبار را کم کم به دست فراموشی بسپارند.

سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آمادگی کلاس های درس مناطق زلزله زده برای حضور دوباره دانش آموزان خبر داد و گفت: با یاری خدا از امروز دانش آموزان این مناطق پس از حدود 2 هفته سر کلاس های درس حاضر می شوند.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر مدارس سالم و ایمن و آن دسته از مدارسی که قابل استفاده بودند شناسایی و با پاکسازی آن ها، شرایط برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس فراهم شده است.

محبی افزود: ما به تمامی همکاران خود در مناطق زلزله زده اعلام کرده ایم که از امروز در مدارس حضور یابند و پذیرای دانش آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآوری کرد: البته حضور دانش آموزان در مدارس را منوط به آمادگی خانواده های آنان کرده ایم و در صورت رضایت آن ها، دانش آموزان در کلاس های درس حضور پیدا می کنند.

وی گفت: تعدادی از دانش آموزان که مدارس آن ها تخریب و غیرقابل استفاده شده در شیفت مخالف مدارس سالم سرکلاس های درس حاضر می شوند و مابقی دانش آموزان نیز در کانکس هایی که مستقر شده اند، تحصیل خود را ادامه می دهند.

مرزبان نظری مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز گفت: در زلزله مهیب 2 هفته قبل، 78 مدرسه با 415 کلاس درس در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب به صورت کلی تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

وی تعداد کل مدارس این مناطق را 757 مدرسه با 2 هزار و 854 کلاس درس عنوان کرد.

نظری همچنین به تعداد مدارس تخریب شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: سرپل ذهاب با تخریب 29 مدرسه متشکل از 158 کلاس درس بیشترین آسیب را در این بخش متحمل شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: در ثلاث باباجانی نیز 39 مدرسه با 186 کلاس درس تخریب و غیرقابل استفاده شده است.

وی همچنین با اشاره به تخریب پنج مدرسه در دالاهو و گهواره با 29 کلاس درس، افزود: سه مدرسه در قصرشیرین با 18 کلاس و 2 مدرسه نیز در گیلانغرب با 24 کلاس درس تخریب شده اند.

نظری با بیان اینکه مشکلی برای اسکان دانش آموزان شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب، دالاهو و گهواره در شیفت مخالف مدارس سالم نداریم، گفت: تنها در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی برای اینکار مشکل داریم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 25 تا 30 کانکس در سرپل ذهاب و حدود 12 کانکس در ثلاث باباجانی برای حضور دانش آموزان نصب شده است.

وی همچنین از حضور خوب خیرین مدرسه ساز نیز برای احداث مدارس در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تاکنون این افراد ساخت 35 مدرسه با 130 کلاس درس را تقبل کرده اند.

نظری در پایان گفت: امروز هم قرار است عده ای دیگر از خیران سراسر کشور در کرمانشاه حضور پیدا کنند تا با آن ها برای ساخت مدارس در مناطق زلزله زده تفاهم نامه هایی امضا شود.

در سرپل ذهاب 16 هزار و 473 دانش آموز، در ثلاث باباجانی 6 هزار و 485 دانش آموز و در قصرشیرین نیز چهار هزار و 82 دانش آموز در مقاطع مختلف، تحصیل می کنند.

زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

این زلزله 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت که بیش از 21 نفر آن ها از دانش آموزان و بالغ بر سه نفر آن ها را فرهنگیان تشکیل می دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز