رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد :

استان ما ؛ پنجمین تولید کننده گل نرگس کشور است

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۳:۰۸:۳۳
کد خبر: ۶۴۱۳۱۴
استان ما ؛ پنجمین تولید کننده گل نرگس کشور است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان پنجمین تولید کننده گل نرگس کشور است که از 83 تا 95 میلیون شاخه گل تولیدی کشور حدود 16 تا 23 درصد آن در این استان تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  هاشم ولی پور مطلق  در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: شهرستان خوسف بیشترین میزان تولید گل نرگس استان را داراست.

وی از برگزاری جشنواره استانی گل نرگس 29 آذرماه در خوسف خبر داد و گفت: جشنواره گل نرگس می تواند قابلیت استان را معرفی کند و حتی برای جذب سرمایه گذار مفید واقع شود.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی های خاص برگزاری جشنواره های مختلف محصولات کشاورزی به معرفی ظرفیت های استان سرعت می بخشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کشاورزان تولید کننده گل نرگس برای توسعه کشت این نوع محصول نیازمند توجه ویژه هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته جشنواره شهرستانی گل نرگس در شهر خوسف برگزار شد و امسال با تامین 70 میلیون تومان بودجه برای هزینه های آن جشنواره به صورت استانی برگزار خواهد شد که باید تلاش کنیم این جشنواره به صورت ملی نیز برگزار شود.

ولی پور مطلق چندی پیش در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود امسال 17 میلیون شاخه گل نرگس در استان برداشت شود.

وی بیان کرد: سطح زیرکشت گل نرگس استان سال گذشته 34 هکتار بود که شهرستان خوسف با 21 هکتار بیشترین سطح را به خود اختصاص داد.

وی تعداد بهره برداران گل نرگس استان را 640 نفر عنوان کرد و افزود: سال گذشته 16 میلیون و 624 هزار شاخه گل در استان برداشت شد.

برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی از نیمه دوم آبان آغاز می شود و تا اواخر زمستان ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز