افتتاح ۱۷ اقامتگاه بوم گردی استان سمنان تا پایان سال

۲۳ بنای تاریخی استان قابلیت واگذاری دارند

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۱۴:۳۸:۱۱
کد خبر: ۶۴۱۴۲۸
۲۳ بنای تاریخی استان  قابلیت واگذاری دارند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از وجود 23 بنای تاریخی در این استان خبر داد که قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ حسین خواجه بیدختی گفت : تاکنون چهار –پنج بنا را تعیین تکلیف کردیم و در حال فراهم سازی شرایط برای جذب سرمایه‌گذار برای سایر این بناها هستیم.

وی ادامه داد: تعداد تخت‌های استان از بیش از 1300تخت در سال 94 تاکنون به 1450 تخت رسیده که رشد بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: احداث سه هتل با اعتباری بالغ بر 800میلیارد تومان و ظرفیت بیش از 800تخت از آخرین اقدامات میراث فرهنگی در این راستا بوده است.

خواجه بیدختی با اشاره به ایجاد تحول در هتلینگ این استان به بهره‌برداری از ده‌ها پروژه استان در چند سال اخیر اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال 96چهار هتل دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به ایجاد ده‌ها مرکز اقامت بومگردی در این استان طی یکی- دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال 17 مرکز اقامت بومگردی دیگر در استان سمنان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان با توجه به موقعیت ویژه خود ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد اظهار کرد: باید برنامه‌های بیشتری برای ترغیب گردشگران و زوار عبوری به اقامت در استان اجرایی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز