رییس شورای اصلاح طلبان قزوین:

جریان اصلاحات و اصول گرایی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۱۳:۵۵:۰۹
کد خبر: ۶۴۱۷۹۳
جریان اصلاحات و اصول گرایی لازم و ملزوم یکدیگر هستند
حجت الاسلام سیدناصر قوامی گفت: جریان اصلاحات و اصولگرایی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و باید به افکار و عقاید یکدیگر احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "حجت الاسلام سیدناصر قوامی" رییس شورای اصلاح طلبان قزوین در مراسم افتتاح دفتر شورای اصلاح طلبان اقبالیه با تاکید بر لزوم فعالیت هر دو طیف اصلاح طلبان و اصولگران در جامعه اظهار کرد: ما اصولگرایی را نفی نمی کنیم و انتظار داریم آن ها نیز اصلاح طلبی را نفی نکنند؛ چراکه جریان اصلاحات و اصولگرایی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

حجت الاسلام قوامی با بیان اینکه وجود هردو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به شرطی که همدیگر را نفی نکنند، افزود: هر دو جریان سیاسی دغدغه منافع مردم و مملکت را دارند و به مثابه دوبال کبوتر هستند که باید در کنار هم پرواز کنند و موجبات پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور را فراهم کنند.

وی بیان کرد: مساله اصلاحات ریشه در انبیا دارد و هدف این بزرگواران ایجاد اصلاحات در جامعه بوده و دانشمندان اروپایی معتقدند چنانچه انبیاء نمی آمدند بشریت هزارسال از قافله تمدن عقب می ماند.

رییس شورای اصلاح طلبان قزوین با اشاره به دیدگاه موجود در جامعه نسبت به جریان اصلاحات خاطرنشان کرد: در دوران فعالیت خود به‌عنوان اصلاح طلب 130 نفر را راهی مجلس کردیم که کارآیی نداشت و در انتخابات خبرگان و مجلس هم اختیاری نداریم تاجایی‌که در حوزه انتخابیه قزوین 25 نفر را معرفی کردیم که یک نفر را نیز تائیدنکردند.

حجت الاسلام قوامی با بیان اینکه وجود اصلاحات در جامعه بشری اجتناب ناپذیر است، افزود: اگر "قذافی"  10سال قبل اصلاحات می‌کرد و به مردم اختیار می‌داد به این سرنوشت دچار نمی‌شد، همان‌طور که "حسنی مبارک" در مصر و "صدام" هم در عراق با عدم اصلاحات به سرنوشتی مشابه دچارشدند.

رئیس شورای اصلاح طلبان قزوین با تاکید بر لزوم نهادینه کردن اصلاحات در جامعه خاطرنشان کرد: بنده پس از مجلس ششم به صراحت عنوان کردم که هیچ پستی نمی‌خواهم؛ بلکه هدف ما این است که اصلاحات را در جامعه نهادینه کنیم.

 حجت الاسلام قوامی ادامه داد: امروز 80 درصد مردم تفکر اصلاح طلبی را قبول دارند؛ ولی برخی برای حفظ منافعشان آن را ابراز نمی کنند.

وی خطاب به اصلاح طلبان اقبالیه گفت: اگر جلسات این شورا ادامه داشته باشد، در دوره بعدی شورا می‌توان شاهد حضور نمایندگانی از این طیف در شورای شهر بود، به شرطی که هدف تنها خدمت باشد، نه به‌دست آوردن قدرت.

رئیس شورای اصلاح طلبان قزوین اذعان کرد: خوشبختانه در طول مدت 18سال توانستیم تاحدودی اصلاحات را در قزوین جابیندازیم و معتقدیم که راه نجات کشوراصلاحات است.

 حجت الاسلام قوامی ادامه داد: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد، اولین نفری که در مقابل آمریکا خواهد ایستاد،اصلاح طلبان هستند و این هم از علاقه آن‌ها به مملکت نشات می‌گیرد.

وی با تاکید براینکه تغییر خط مشی مملکت با اصلاحات میسر است، افزود:کار سیاسی حوصله می‌خواهد و باید برای ایجاد تغییرات صبوربود، چنانچه امام خمینی(ره) زمانی‌که تصمیم به قیام گرفتند، در همان بدوکار زندانی شدند و تصمیم به محاکمه صحرایی ایشان گرفته شد؛ ولی با صبر و حوصله منجر به پیروزی انقلاب شدند.

 رییس شورای اصلاح طلبان قزوین با اشاره به اینکه شاکله شورای شهر قزوین را اصلاح طلبان تشکیل می دهند اظهار کرد: با این وجود شرایط موجود ایده‌آل ما نیست و باوجود انتخاب شهرداری اصلاح طلب در قزوین برای اعمال تغییرات در شهرداری‌های برخی مناطق با محدودیت‌ها و مخالفت‌هایی مواجه هستیم.

وی افزود: انتخاب نمایندگان اصلاح طلبان هم در انتخابات مجلس ایده آل ما نبود و متاسفانه در کشور ما هرکس که به قدرت می رسد مردم را فراموش می کند.

رئیس شورای اصلاح طلبان قزوین اذعان کرد: اگر کسی از اصلاح طلبان تائید می شد، شاید الان وضعیت به گونه ای دیگر بود.

حجت الاسلام قوامی تاکید کرد: البته معتقدیم در میان اصولگراها نیز افراد دلسوزی هستند؛ ولی آن‌ها به کلی ما را نفی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به اذعان اروپایی‌ ها تاکنون هیچ دولتی همانند دولت "خاتمی" در ایران موفق نبوده و در دوران هشت ساله ریاست جمهوری ایشان شاهد کمترین فساد بودیم.

رییس شورای اصلاح طلبان قزوین ادامه داد: متاسفانه بعد از دولت ایشان تاکنون دولت اصلاح طلبی برمسند کار قرارنگرفته است.

حجت الاسلام قوامی با تایکد براینکه هیچ مسوولیتی نسبت به دولت روحانی نداریم گفت: تنها به این دلیل از ریاست جمهوری ایشان حمایت کردیم که وضع از این بدتر نشود و خوشبختانه در قزوین اصلاح طلبان و طرفداران آنها به ایشان رای دادند.

وی خطاب به اصلاح طلبان اقبالیه گفت: درصورتی‌که کارها را ساماندهی کنید، نتیجه می گیرید و امیدواریم همه ما در مسیر نظام و دین باشیم.

رییس شورای اصلاح طلبان قزوین در پایان تاکید کرد: همه ما باید با یکدیگر متحد و زیر سایه قرآن و اهل بیت(ع) باشیم چراکه راه نجات ما همین است و سربلندی ما در دنیا برای عشق و علاقه و ایمان و اعتقاد به ائمه(ع) و معصومین(ع) است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز