مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

ایجاد ۸۱ تعاونی در لرستان / ۱۹ میلیون دلارصادرات تعاونی ها در استان

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۳:۳۴:۳۸
کد خبر: ۶۴۲۵۱۸
ایجاد ۸۱ تعاونی در لرستان / ۱۹ میلیون دلارصادرات تعاونی ها در استان
علی آشتاب گفت:از ابتدای امسال تاکنون 81 تعاونی با یکهزار و 785 نفر عضو و زمینه ایجاد اشتغال برای 923 نفر در استان ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ آشتاب در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برنامه های دولت تدبیر و امید در ایجاد فرصتهای شغلی جدید ،عنوان کرد : دربرنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال جاری باید یکهزار تعاونی در یکهزار روستای کشور راه اندازی شود که باید با مشخص کردن روستاهای هدف در لرستان ، زمینه توسعه تعاونی های روستایی را فراهم کرد.

وی افزود: در حال حاضر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف ایجاد 26 هزار فرصت شغلی روستایی در کل روستاهای کشور را در 9 گرایش دنبال می کند و چهار هزار و 300 میلیون ریال برای تحقق آن در نظر گرفته است.

آشتاب بیان کرد: فرایند اجرایی این طرح توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه کشور و استانها انجام می شود که باید انتخاب روستاهای هدف سریع و به موقع صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح یکهزار تعاونی روستایی در سراسر کشور ،خاطر نشان کرد: از این تعداد سهم لرستان 72 تعاونی است که تاکنون 34 تعاونی شکل گرفته است و در عین حال زمینه برای ایجاد 124 تعاونی روستایی در لرستان وجود دارد.

آشتاب با اشاره به اهمیت صادرات تعاونی ها ،تاکید کرد: یکی از اهداف ما در سال 96 رسیدن به 36 میلیون دلار صادرات تعاونی ها استان است که تاکنون 19 میلیون دلار آن محقق شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هدف ایجاد و راه اندازی تعاونی های روستایی، ایجاد بازار برای تولیدات و محصولات روستایی، توسعه پایدار روستایی، حرکت به سمت اشتغال مولد ، ساماندهی سرمایه های خرد و توانمند سازی نیروی انسانی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز