با حضور دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی؛

دومین همایش منع خشونت علیه زنان در قزوین برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۵:۰۴:۱۵
کد خبر: ۶۴۲۵۹۱
دومین همایش منع خشونت علیه زنان در قزوین برگزار شد
دومین همایش منع خشونت علیه زنان صبح امروز و با حضور شهین دخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دومین همایش منع خشونت علیه زنان صبح امروز و با حضور "شهین دخت مولاوردی" دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی، عبدالمحمد زاهدی استاندار، علی صفری شهردار و حکمت الله داودی رییس و اعضای شورای شهر، نسخه چی رییس کانون وکلای دادگستری قزوین و جمعی از وکلا و حقوقدانان در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

استاندار قزوین در این همایش که به همت کانون وکلای دادگستری قزوین برگزار شد اولین راه مقابله و کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان را آشنایی زنان با حقوق خود و در ادامه آموزش حل مهارت مساله با مردان دانست.

زاهدی افزود: خشونت علیه زنان ابعاد و انواع گسترده ای دارد و صرفا محدود به خشونت فیزیکی، جسمی و جنسی نیست.

وی بر لزوم بروز رسانی قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان تاکید کرد و گفت: قانون های مربوط به این حوزه باید دارای ضمانت اجرایی قوی باشند.

استاندار قزوین در ادامه بیان داشت:خشونت علیه زنان از سابقه ای طولانی برخوردار است و یک سیر تاریخی را طی کرده، به گونه ای که امروز در بسیاری از جوامع بشری به صورت یک فرهنگ نادرست درآمده و بخش عمده ای از زنان آنرا پذیرفته اند.

وی اضافه کرد: در بحث خشونت علیه زنان نخستین تصویری که در ذهن ما شکل می گیرد، خشونت های جنسی و جسمی است که حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز وجود دارد اما خلاصه کردن مساله به این بخش، حق مطلب را ادا نمی کند.

زاهدی ادامه داد: خشونت های کلامی، تحقیر زنان در جامعه، رفتارهای کلامی نامناسب مردان با زنان یا حتی زنان با زنان همه و همه از انواع دیگر خشونت علیه زن به شمار می رود.

وی همچنین گفت: هنوز هم گاهی اوقات وقتی مادری 2دختر پشت سر هم به دنیا می آورد حتی مورد اتهام زنان جامعه خود قرار می گیرد و این گونه ما شاهد خودخشونتی یعنی خشونت زنان علیه زنان نیز هستیم.

زاهدی با بیان اینکه موارد دیگری نیز وجود دارند که شاید در ظاهر خشونت نیستند اما یک اضطراب دائم برای زنان و دختران به همراه می آورند و اعتماد به نفس آنان را می گیرند، افزود: زن تحقیر شده بدون شک فرزندان خود را نیز نمی تواند به خوبی تربیت کند و در نتیجه جامعه مورد تهدید قرار می گیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز در این همایش از تهیه لوایح حمایت از حقوق زنان توسط دولت با همکاری قوای سه گانه و تصویب آن در آینده نزدیک خبر داد.

پروانه سلحشور رییس کمیسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش نقش تربیتی خانواده ها را در بروز خشونت علیه زنان موثردانست.

سلحشور عدم آگاهی را دلیل اصلی بروز خشونت علیه زنان برشمرد و افزود: خشونت موجب آسیب خانه، خانواده و در نهایت جامعه می شود که باید از بروز آن جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از نگاه جنسیتی به زنان گفت: ارائه راهکارهایی مانند گشت ارشاد و برخورد با دختران و زنان از این طریق موجب ایجاد آسیب هایی بدتر و بیشتر و خاطره ای تلخ برای آنان می شود.

همایش2

نظر شما