استاندار قزوین خواستار شد ؛

قوانین مربوط به زنان باید دارای ضمانت اجرایی قوی باشند

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۷:۳۱:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۶۳۹
قوانین مربوط به زنان باید دارای ضمانت اجرایی قوی باشند
عبدالمحمد زاهدی: اولین راه مقابله و کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، آشنایی زنان به حقوق خود و در ادامه آموزش حل مهارت مساله با مردان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان که از سوی کانون وکلای دادگستری استان قزوین برگزار شد ،بر لزوم بروزرسانی قوانین مربوط به حمایت از زنان و کودکان تاکید کرد و گفت: قانون های مربوط به این حوزه باید دارای ضمانت اجرایی قوی باشند.

وی در ادامه بیان داشت:خشونت علیه زنان از سابقه ای طولانی برخوردار است و یک سیر تاریخی را طی کرده، به گونه ای که امروز در بسیاری از جوامع بشری به صورت یک فرهنگ نادرست درآمده و بخش عمده ای از زنان آنرا پذیرفته اند.

وی اضافه کرد: در بحث خشونت علیه زنان نخستین تصویر که در ذهن ما شکل می گیرد، خشونت های جنسی و جسمی است که حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز وجود دارد اما خلاصه کردن مساله به این بخش، حق مطلب را ادا نمی کند.

زاهدی ادامه داد: خشونت های کلامی، تحقیر زنان در جامعه، رفتارهای کلامی نامناسب مردان با زنان یا حتی زنان با زنان همه و همه از انواع دیگر خشونت علیه زن به شمار می روند.

وی همچنین گفت: هنوز هم گاهی اوقات وقتی مادری 2 دختر پشت سر هم به دنیا می آورد حتی مورد اتهام زنان جامعه خود قرار می گیرد و این گونه ما شاهد خودخشونتی یعنی خشونت زنان علیه زنان نیز هستیم.

زاهدی با بیان اینکه موارد دیگری نیز وجود دارند که شاید در ظاهر خشونت نیستند اما یک اضطراب دائم برای زنان و دختران به همراه می آورند و اعتماد به نفس آنان را می گیرند، افزود: زن تحقیر شده بدون شک فرزندان خود را نیز نمی تواند به خوبی تربیت کند و در نتیجه جامعه مورد تهدید قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به مرحله عملیاتی رفع خشونت علیه زنان نخستین گام ها را باید اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه، حقوقدانان و نخبگان جامعه بردارند،اضافه کرد: آشنایی زنان به حقوق خود در کاهش خشونت علیه آنان موثر است، چرا که هنوز در کشورمان مناطقی وجود دارند که زن ارثی از خانواده نمی برد و این نشان می دهد بعضی زنان جامعه ما از حقوق خود آگاهی درستی ندارند.

استاندار قزوین ادامه داد: البته نباید از این حقیقت غافل ماند که بعضی زنان وقتی به حقوق خود آشنا می شوند مسایلی چون طلاق نیز افزایش می‌یابد بنابرین باید با آموزش و آگاه سازی زنان، مهارت های حل مساله را نیز به آنان آموزش داد تا بدانند طلاق یا فرار از منزل، راه حل مساله نیست.

زاهدی خاطرنشان کرد: زن و مرد در ساحت انسان بودن یکسانند و باید تساوی آنها محترم شمرده شود بنابراین گروه های مرجع جامعه باید کمک کنند تا به طور مجموع موضوع رعایت حقوق انسانی به رسمیت شمرده شود.

دومین همایش ملی منع خشونت علیه زنان توسط کانون وکلای دادگستری استان قزوین با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی و سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از وکلا و حقوقدانان برگزار شد.

 

 

نظر شما