رئیس کل دادگستری بوشهر خبر داد :

بوشهر ؛ جزو ۱۰ استان برتر کشور در صلح و سازش

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۱۱:۵۷:۰۷
کد خبر: ۶۴۲۹۴۴
بوشهر ؛ جزو ۱۰ استان برتر کشور در صلح و سازش
رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: این استان با عملکرد مناسب شورای حل اختلاف در حوزه صلح و سازش جزو 10 استان برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی جمادی در آیین امضای تفاهم نامه بین سازمان تبلیغات اسلامی و دادگستری استان بوشهر گفت : تلاش دادگستری ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده های قضایی است که در همین ارتباط حتی پرونده هایی که در صلاحیت شوراهای حل اختلاف نیست نیز به این نهاد ارجاع می شود.

وی یادآور شد: برهمین اساس در نیمه نخست امسال شش پرونده آماده قصاص با تلاش شوراهای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان به صلح و سازش انجامید.

جمادی اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش افزون براینکه یک وظیفه دینی است کاهش پرونده های حقوق و قضایی در جامعه را نیز به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد جامعه امن ازهدفهای دادگستری است افزود: تلاش می ‌شود تا حد ممکن بویژه جرایمی که امنیت جامعه را خدشه دار کند، نداشته باشیم.

جمادی اظهار کرد: استان بوشهردر حوزه جرایمی که به امنیت جامعه لطمه ای وارد کند جزو استانهای امن کشور تلقی می شود.

وی گفت: در این ارتباط پیشگیری از وقوع جرم از برنامه‌های مهم دادگستری استان بوشهر است که این مهم در اولویت قرار دارد.

جمادی اضافه کرد: برقراری امنیت پایدار در جامعه زمینه رشد و ترقی جامعه را فراهم می‌ کند و این امر در گرو توسعه فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ارتقای آگاهی های حقوقی در جامعه سبب ارتقای فضائل اخلاقی و کاهش جرائم می ‌شود.

وی افزود: تلاش می شود با امضای این تفاهم نامه از ظرفیت تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی برای ارتقای آگاهی های حقوقی و ترویج فرهنگ صلح و سازش بهره لازم برده شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز با تاکید بر امربه معروف و نهی از منکر گفت: ترویج مباحث دینی در جامعه و فراگیری آموزش های لازم توسط افراد تاثیر گذار در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: توسعه قانون مداری، صلح و سازش و فعالیت های قرآنی در بین کارکنان دادگستری از جمله موارد مطرح در این تفاهم نامه است.

وی بیان کرد: با توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی در جامعه میزان وقوع آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

سروستانی اضافه کرد: در زمان حاضر 108 روحانی مستقر در روستاها و حاشیه شهرها، 50 روحانی در طرح هجرت و 133 خانه عالم در استان بوشهر وجود دارد.

وی بیان کرد: همچنین 350 مرکز و موسسه قرآنی مجوز دار، یکهزار و 200هیات مذهبی و 200 کانون فرهنگی تبلیغی در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند که می توان از این ظرفیت عظیم تبلیغی برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره برد.

سروستانی گفت: تلاش می شود با توسعه همکاری بین 2 دستگاه و ارائه آموزش های لازم زمینه صلح و سازش و مفاهم قانونمداری در جامعه ترویج شود.

معاون فرهنگی دادگستری استان بوشهر گفت: ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه از رسالت های مهم قوه قضائیه است که تلاش می شود با استفاده از ظرفیت مبلغان استان این فرهنگ گسترش یابد.

حجت الاسلام الله داد ثاتیان نژاد افزود: تلاش می شود در این مسیر برای کاهش دعاوی، فرهنگ صلح و سازش در بین مردم ترویج شود.

 

نظر شما