استاندار خراسان رضوی:

جهل به قانون زمینه ای برای بروز تخلف در ادارات و سازمان ها است

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۴:۳۰:۲۴
کد خبر: ۶۴۳۰۵۶
جهل به قانون زمینه ای برای بروز تخلف در ادارات و سازمان ها است
با حضور نماینده وزیر و مسئول هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور و استاندار خراسان رضوی، دفتر هیات رسیدگی به تخلفات اداری استان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در آیین افتتاح این دفتر اظهار داشت: با توجه به گستردگی سازمان های اجرایی و دستگاه های دولتی و همچنین ماموریت های تعیین شده برای هر کدام؛ می بایست وظائف ادارات و تکالیف آن ها در قبال مردم به اطلاع عموم برسد.

وی افزود: مردم باید مادام مراجعه به دستگاه های مختلف از حقوقشان مطلع و کارکنان نیز از آخرین ضوابط و قوانین آگاه باشند که پاسخگویی مناسبی صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که جهل به قانون زمینه ای برای بروز تخلف در ادارات و سازمان ها است؛ تاکید کرد: باید کارمندان را با برگزاری دوره های آموزشی بدو و حین خدمت و همچنین جلسات توجیهی مستمر، از وظائف و تکالیف قانونیشان مطلع کنیم.

رشیدیان نقش هیات های رسیدگی به تخلفات اداری را در شکل گیری سازمانی کارآمد، کارا، سالم و به دور از تخلفات که در آن هم حقوق شهروندی و هم حقوق بیت المال حفظ می شود؛ تعیین کننده دانست.

وی خواستار بازنگری قوانین و بخش نامه های مربوطه در حوزه تخلفات اداری شد و گفت: به منظور اثر بخشی و کارآیی بیشتر، شایسته است از ظرفیت مشاورانی حقوقی آگاه به قوانین؛ پیش از صدور احکام استفاده شود.   

محمد وکیلی نماینده وزیر و مسئول هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور نیز با بیان این که احساس می کنیم؛ بخشی از مشکلاتی که در سطح جامعه به افراد تحمیل می شود؛ ناشی از عدم سلامت در برخی از ادارات است؛ اظهار داشت: در حال حاضر، هیات های رسیدگی به تخلفات اداری؛ ابزاری قوی برای نظارت بر عملکرد کارکنان است.     

وی افزود: از طریق این دفاتر که دراستانداری ها راه اندازی شده فراوانی تخلفات، سطح و حوزه ی آن در کارکنان زن و مرد مورد ارزیابی قرار می گیرد و متناسب با آن دوره ی آموزشی و توجیهی برگزار خواهد شد.

مسئول هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور تصریح کرد: این گونه گزارشات آماری به ما در برنامه ریزی برای کارکنان و منابع انسانی کمک شایان توجهی می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز