فرماندار ویژه آبادان :

احزاب آبادان در امنیت کامل فعال هستند/لزوم تشکیل خانه احزاب آبادان

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۱۶:۰۰:۳۶
کد خبر: ۶۴۳۱۳۴
احزاب آبادان در امنیت کامل فعال هستند/لزوم تشکیل خانه احزاب آبادان
عزیزاله شهبازی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۰ حزب سیاسی در آبادان وجود دارد که به طور قطع امنیت فعالیت این احزاب در آبادان به طور کامل برقرار است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عزیزاله شهبازی فرماندار آبادان در نخستین نشست مشترک احزاب و تشکل های سیاسی شهرستان آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری این شهر ضمن اشاره به کمک به تسهیل حضور احزاب در این جلسه اظهار کرد: بر اساس گفته وزیر کشور در پنج سال گذشته و در دولت تدبیر و امید ۵۷ حزب سیاسی در قالب هفت هزار سازمان مردم نهاد مجوز فعالیت گرفته اند.

وی گفت: در آبادان نیز تا سال ۹۲ تنها ۱۵ سازمان مردم نهاد مجوز فعالیت داشتند که این رقم در سال ۹۵ به ۹۲ سازمان افزایش یافت.

شهبازی افزود: تنها شهر خوزستان هستیم که خانه سازمان های مردم نهاد را راه اندازی کردیم و در حوزه رسانه، احزاب، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد فعالان زیادی داریم، مردم آبادان مردمی پرسشگر، مطالبه گر و البته کم خواه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در طول چهار سال گذشته مجوز هیچ سخنرانی سیاسی و حزبی در آبادان رد نشده و مجوز تمام سخنرانی ها صادر شد ضمن آنکه امنیت برگزاری این سخنرانی ها و تمامی برنامه های مشابه را نیز تامین کرده ایم.

فرماندار آبادان با تاکید بر تلاش همگانی در شهر آبادان در راستای اهداف توسعه شهری توضیح داد: فضای نقد و نقادی در آبادان به طور کامل باز است و تمام مسئولان اعم از فرماندار، نمایندگان و غیره در منظر عمومی مورد سوال قرار می گیرند و در نزد مردم دارای حساب و کتاب هستند، تمامی منتقدان در چارچوب قانون انجام وظیفه می کنند.

شهبازی افزود: خوشبختانه تاکنون در آبادان موضوعات حاشیه ای که بتواند نظام و حاکمیت را از کار بازدارد، نداشتیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در آبادان عنوان کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات بالا رفته و این مرهون همکاری طیف ها و جریان های فکری مختلف سیاسی در شهرستان است، همه در فضایی محترمانه به کاندیدای خود رای دادند و حضور دولت نیز در این میان بسیار محسوس بود.

شهبازی ادامه داد: آبادان ۳۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و ما دست تمامی کسانی را که در نقطه صفر مرزی در کمال همدلی و همراهی کار و تلاش می کنند را به گرمی می فشاریم، حضور گروه های سیاسی در این جلسه ارزشمند است.

وی با تاکید دوباره بر اینکه در آبادان فضای برای فعالیت های سیاسی و نقادی به طور کامل باز است، یادآور شد: امید می رود تا خانه احزاب آبادان هر چه سریعتر تشکیل شود، در حال حاضر بالغ بر ۱۰ حزب سیاسی در آبادان وجود دارد که در کمال همبستگی و همدلی کار می کنند.

 

نظر شما