استاندار قزوین:

راه اندازی مترو هشتگرد- قزوین دارای توجیه اقتصادی است

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۱۳:۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۴۳۲۸۷
راه اندازی مترو هشتگرد- قزوین دارای توجیه اقتصادی است
استاندار قزوین راه اندازی مترو هشتگرد- قزوین را دارای توجیه اقتصادی دانست و بر ضرورت اجرای این طرح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور علی امینی معاون برنامه ‌ریزی و مدیریت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، خواستار راه اندازی خطر مترو هشتگرد به قزوین شد و گفت: اجرای این طرح از توجیه اقتصادی لازم برخوردار است.

 زاهدی افزود: مترو تهران اکنون تا هشتگرد رسیده است و هشتگرد ظرفیت لازم را برای پذیرش جمعیت منتقل شده به خود ندارد بنابراین امیدواریم این زیرساخت تا قزوین نیز ادامه یابد.

وی اضافه کرد: درصورت راه اندازی این ظرفیت کل جمعیت شمال و شمال غرب کشور مسیر تهران تا قزوین را می توانند به آسانی طی کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مترو برای این استان از اهمیت بالایی برخوردار است و آماده اجرای آن در استان هستیم، خاطرنشان کرد: ماهانه تردد بسیار بالایی از قزوین به کرج و تهران و بالعکس صورت می گیرد و در صورت فراهم آمدن زیرساخت های بیشتر از جمله مترو می توان ضمن کاهش آلودگی هوا و سوانح جاده ای، از بخشی از مهاجرت ها به پایتخت نیز جلوگیری کرد.

زاهدی ادامه داد:به حمل و نقل می بایست به عنوان یک مقوله اقتصادی، اشتغالزا و خدمات رسان بنگریم که تقویت زیرساخت های آن می تواند برای استان بسیار تاثیرگذار باشد.

استاندار قزوین گفت: در صورت راه اندازی خط مترو هشتگرد- قزوین این مساله در کلان برای اقتصاد کشور نیز مفید واقع خواهد شد.

زاهدی ادامه داد: استان قزوین دارای توانمندی و ظرفیت های بالای اقتصادی است که ایجاد بندر خشک در این استان کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد و در این راستا احداث و با راه اندازی متروی قزوین – هشتگرد می توان جمعیت چندین استان را از این مسیر جابجا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترافیک در مسیر 150کیلومتری تهران به قزوین بالا است و هزینه کردن در خصوص طرح یاد شده توجیه اقتصادی نیز دارد.

زاهدی افزود: ارتباط قزوین با 11استان کشور و قرارگیری آن در یک منطقه لجستیکی و نقش مهم آن در اقتصاد کشور ایجاد بندر خشک در منطقه، تکمیل راه های استراتژیک استان، ادامه مترو تهران از هشتگرد تا قزوین و احداث راه آهن قم-قزوین را ضروری می سازد.

وی ادامه داد: همه استان های کشور نقش ملی در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع دارند اما نقش هرکدام از لحاظ کمی و کیفی متفاوت است و مثل صفحه شطرنج هر مهره اثر خود را دارد که در این بین قزوین از نقش بسیار مهمی برخوردار است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز