شهردار یزد:

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو توجه به روستاهاست

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۴:۲۴:۰۹
کد خبر: ۶۴۴۲۶۸
کاهش آسیب های اجتماعی در گرو توجه به روستاهاست
شهردار یزد با تاکید به لزوم توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهرها و مناطق مختلف از جمله روستاها، گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در گرو توجه به شهرهای کوچک، میانی و روستاهاست.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مهدی جمالی نژاد روز شنبه در چهارمین همایش ملی « روز علوم اجتماعی » در دانشگاه یزد، گفت : هرچند کالبد شهرها مهم است اما روح، سیرت و مبادله های فرهنگی و اجتماعی نیز از اهمیت زیادی در شهرها برخوردار است که به آن کمتر توجه می شود.

وی ادامه داد: این مسائل باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد و در کنار معماری فاخر ایرانی و اسلامی، مناسبت های بین مردم و جامعه نیز ایرانی و اسلامی باشد.

شهردار یزد از آنچه به عنوان سندرم کلان شهرها و مراکز استان ها نام برد به عنوان یکی از مسائل آسیب رسان در جامعه کنونی یاد کرد و گفت: در گذشته نظام کهکشانی در همه شهرها و روستاها حاکم بود و خدمات به طور عادلانه توزیع می شد.

جمالی نژاد با تاکید بر لزوم توجه به موضوع آمایش سرزمین افزود: فعالیت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و برگزاری نشست های مختلف در خصوص آسیب های اجتماعی به نوعی تسکین دهنده این مشکلات است، باید برای درمان آنها چاره اندیشی شود.

برگزاری نشست های علمی «ثبت جهانی یزد، فرصت ها و الزامات فرهنگی و اجتماعی » و « علوم اجتماعی و سیاست گذاری اجتماعی» و بزرگداشت زادروز غلامحسین صدیقی پدر علم جامعه شناسی ایران و نکوداشت مسعود چلبی استاد برجسته جامعه شناسی با حضور استادان و بزرگان علوم اجتماعی کشورمان از برنامه های چهارمین همایش یک روزه علوم اجتماعی در دانشگاه یزد است.

سه دوره گذشته این همایش از سال 1393 تا 1395 به ترتیب در دانشگاه های علامه طباطبایی تهران، شهید بهشتی تهران و بوعلی همدان برگزار شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز