معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد :

آغاز کشت محصولات زراعی در استان

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۴:۳۷:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۲۸۸
آغاز کشت محصولات زراعی در استان
معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت که کشت محصولات زراعی در حدود 142 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شهرام عسکری  گفت: بارش های هفته های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد تا حدودی سبب خوشحالی و امیدواری کشاورزان برای آغاز کشت محصولات زراعی شده است.

وی تصریح کرد که از حدود 142 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان 110هزار هکتار از این میزان گندم دیم و آبی ، 30هزار هکتار جو دیم و آبی و 2هزارهکتار نیز کلزا است.

عسکری گفت که از مجموع 110هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان حدود 24 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

وی سطح زیر کشت محصولات زراعی شامل گندم دیم و آبی و جو دیم و آبی در مناطق سردسیری استان (بویراحمد و دنا) را افزون بر 46 هزار هکتار ذکر کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی کهگیلویه وبویراحمد افزود: میزان تولید گندم در سال زراعی گذشته در این استان افزون بر 120 هزار تن بود.

وی میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان اعم از بذری و سیلویی در استان را در سال زراعی گذشته را افزون بر 78 هزار تن ذکر کرد.

عسکری تصریح کرد که 69هزار تن از این میزان گندم سیلویی و حدود 9هزار تن نیز گندم بذری بوده است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت لازم برای خودکفایی در زمینه گندم را دارد خواستار همکاری و حضور میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه‌ها و زمین های کشاورزی برای کمک به کشاورزان شد.

وی میزان گندم مصرفی مورد نیاز برای جمعیت 713 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد را حدود 85 هزار تن دانست و گفت: با ادامه این روند و تعامل بیش ‌از پیش کشاورزان امکان تحقق و تامین 100درصد مواد غذایی در استان وجود دارد.

عسکری همچنین به کشاورزان بویژه در مناطق سردسیری استان توصیه کرد تا نسبت به کشت زودهنگام محصولات زراعی از جمله گندم در زمین های دیم و آبی و استفاده از بذور اصلاح شده اقدام کنند.

وی ابراز داشت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز موظف است نسبت به نحوه کشت و معرفی بذور اصلاح شده و ارقام مختلف و با کیفیت محصولات زراعی از جمله گندم به کشاورزان اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز