"رییس فدراسیون اسکی" در گفت وگوی اختصاصی با برنا :

وجود ۲۴ پیست اسکی در کشور/با توجه به کمبود بارش ها تلاشمان این است تا به ارتفاعات نزدیک تر شویم /تاثیر پیست اسکی برموقعیت گردشگری الیگودرز

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۱۵:۵۷:۵۵
کد خبر: ۶۴۴۳۵۲
وجود ۲۴ پیست اسکی در کشور/با توجه به کمبود بارش ها تلاشمان این است تا به ارتفاعات نزدیک تر شویم /تاثیر پیست اسکی برموقعیت گردشگری الیگودرز
"سید عبدی افتخاری " در گفت وگو با خبرنگار برنا از فعالیت 18 پیست اسکی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ افتخاری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی از ارتفاعات برفگیر منطقه فرسش الیگودرزاظهارداشت: 24 پیست اسکی داریم که از این  تعداد 18 پیست در سطح کشور فعال هستند  و امیدواریم امسال با وجود بارش مناسب  شاهد فعالیت تمامی  24 پیست  باشیم.

وی افزود:همچنین با توجه به کمبود بارش هادر کشور وشرایط اقلیمی  که در تمام  دنیا هست تلاشمان این است تا به ارتفاعات نزدیک تر شویم .

 افتخاری با اشاره به لزوم توسعه پیست های اسکی در کشور ،تصریح کرد:برمبنای برنامه های آینده فدراسیون هدفمان این است تا تعداد  پیست های اسکی موجود کشور را بالاببریم وحتی دو برابر کنیم.

وی با بیان اینکه  در تلاش هستیم  تا ورزش های زمستانی رادر کشور توسعه و افزایش بدهیم ، خاطر نشان ساخت: یکی از اهداف اساسی فدراسیون  ودر راس آنها وزارت ورزش ،توسعه  ورزش اسکی در تمام نقاط کشورواستانهایی است که پتانسیل های لازم وارتفاعات وبرفگیری خوبی دارند.

رییس فدراسیون اسکی با اشاره به احداث پیست اسکی در منطقه الیگودرز نیز یادآور شد : در استان لرستان  رشته اسکی فعال نبوده اما ارتفاعات خوبی دارد لذا  امروز با پیگیری نماینده الیگودرز  ومدیر کل اداره ورزش  وجوانان استان   زمینه ای به وجود آمد تا از منطقه بازدید کنیم وامیدواریم  بتوانیم در این مجموعه با دقت نظر کارشناسان مکان مناسبی را برای احداث پیست کارشناسی کنیم .

 افتخاری با بیان اینکه کار فدراسیون  کار کارشناسی وتعیین ومکان یابی است ،اظهارکرد:ما در ارتباط  با مکان یابی ومراحل اجرایی  طرح  همکاری می کنیم ومشورت ومجوز های لازمه را ارائه می دهیم ومسئولین استان هم در تلاش هستند تا از اعتبارات ملی واستانی پیگیری کنند و درتلاش هستیم تا با توجه به پیگیری نماینده این طرح عملیاتی شود.

رییس فدراسیون اسکی  گفت: اسکی رشته ایی  است که نگاه بلندی به توریسم ورزشی دارد و احداث پیست اسکی در الیگودرز از حیث گردشگری می تواند تاثیر بسیار قابل توجه ایی بر موقعیت منطقه داشته  باشد .

 گفت وگو : رضا جودکی نژاد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز