مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان

ایجاد ۱۵ هزار شغل در لرستان در راستای اجرای بسته اشتغال فراگیر

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۲:۵۸:۵۶
کد خبر: ۶۴۴۷۸۴
ایجاد ۱۵ هزار شغل در لرستان در راستای اجرای بسته اشتغال فراگیر
" علی آشتاب" از ایجاد 15 هزار شغل در لرستان در راستای اجرای بسته اشتغال فراگیر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهم اعتباری بسته اشتغال فراگیر در کشور 20 هزار میلیارد تومان و در  لرستان 463 میلیارد و300 میلیون تومان است، گفت: با تامین اعتبار یاد شده و اجرای این طرح در مجموع باید 15هزار و150 شغل در استان لرستان ایجاد شود.
وی افزود: بر این اساس هماهنگی های لازم با دستگاه‎های مرتبط باید طی هفته آینده طرح‎ها را به دبیرخانه کارگروه اشتغال در شهرستان‎ها و مرکز استان ارسال کنند.

آشتاب  از تعیین رسته‎های اولویت‎دار با بیشترین سهم اشتغالزایی خبر وتصریح کرد: علاوه بر10رسته ملی مشترک، 38 خرده پروژه در قالب رسته استانی آن هم متناسب با ظرفیت‎های اقتصادی لرستان شناسایی شده است.
وی  توجه به ظرفیت‎های اقتصادی، بومی و بومی‎گرایی منطقه را از معیارهای انتخاب رسته‎ها دانست و بیان داشت: صنایع دستی، بخش‎های کشاورزی و صنعت، فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از جمله مهترین رسته‎های اولویت‌‌دار در شهرستان بروجرد به شمار می‎روند.
این مسئول عنوان کرد: بر این اساس کارگزار طرح اشتغال فراگیر مطالعات دقیق دینامیک اشتغال منطقه را انجام داده و رسته‎های استانی متناسب با آن تعیین و انتخاب شده‎اند.
آشتاب با بیان اینکه شیوه نامه بسته اشتغال روستایی طی روزهای اخیر ابلاغ می‎شود، خاطر نشان کرد: در طرح روستا تعاون یک هزار تعاونی در سراسر کشور ایجاد می‎شود که سهم لرستان در اجرای این طرح، ایجاد 74 تعاونی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز