استاندارکرمانشاه:

تهدیدهای زلزله را باید با سرعت عمل به فرصت تبدیل کنیم

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۱۳:۴۶:۵۰
کد خبر: ۶۴۴۷۹۲
تهدیدهای زلزله را باید با سرعت عمل به فرصت تبدیل کنیم
استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بحران شهرستان جوانرود اعلام کرد: باید با سرعت عمل بالا تهدیدهای زلزله اخیر را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ هوشنگ باوند روز یکشنبه در این جلسه با اشاره به آثار زیاد تخریب زلزله اخیر استان کرمانشاه افزود: این زلزله بعد از 50 سال، زلزله نادری بود که در غرب کشور اتفاق افتاد و با وجود تلفات کم آن آثار تخریبی زیادی داشت و پس لرزه های آن هنوز هم ادامه دارد.

وی اظهار داشت: زلزله اگر چه خسارات زیادی را بوجود آورد اما شاهد وفاق ملی بودیم که نقطه شروع این وفاق و همدلی، پیام مقام معظم رهبری در ساعت اولیه بود که وحدت و حساسیتی در مردم ایجاد کرد و حضور ایشان قوت قلبی برای مسئولان و تسکینی برای آلام مردم بود.

بازوند با اشاره به حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: با حضور رییس جمهور و هیات دولت مصوبات خیلی خوبی برای استان گذارنده شد.

وی افزود: هنر ما این است که هرچه زودتر این اعتبارات را جذب کنیم، فرصت خیلی کم است و فرماندار و شهرستانی موفق است که سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

استاندار کرمانشاه به وضعیت زلزله در شهرستان جوانرود اشاره کرد و گفت: همانطور که قبلا هم اعلام کردم این شهرستان و دیگر شهرستان های اورامانات همانند سایر شهرستانهای استان بدون استثنا از تمام امکانات و تسهیلات بهره مند می شوند.

بازوند با تقدیر از مردم و فرماندار جوانرود افزود: آقای لهونی جز اولین فرماندارنی بود که انصافا با سرعت عمل خواسته ها و مشکلات مردم را پیگیری می کردند وهنوز نیز پیگیر مشکلات و مطالبات مردم هستند و فرماندار به عنوان نماینده دولت باید مشکلات مردم را منعکس و ما هم موظفیم مطالبات فرماندار را پیگیری کنیم.

شهرستان جوانرود با بیش 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 521 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز