استاندار زنجان:

نظم، تخصص، صداقت و شهامت از ویژگی های انتخاب مدیران استانی است

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۲:۵۵:۵۱
کد خبر: ۶۴۵۲۲۲
نظم، تخصص، صداقت و شهامت از ویژگی های انتخاب مدیران استانی است
استاندار زنجان گفت : خود را در مقابل یک میلیون و 58 هزار زنجانی، متعهد و پاسخگو می دانم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ استاندار زنجان گفت : برخورداری از ویژگی هایی همچون نظم، دقت نظر، دلسوزی، تعهد به کار، تخصص، تعصب به سازمان، صداقت، توان ریسک پذیری، شهامت، شجاعت در برخورد با مشکلات، همسویی و رعایت جانب انصاف در کار، از جمله ویژگی هایی است که از مدیران در سیستم اداری انتظار می رود.

رفتار مدیران باید نشان دهنده نظم و انضباط در سیستم اداری باشد.

ارائه پیشنهادات سازنده از سوی مدیران موجب افزایش منزلت و شکوفایی مجموعه اداری می شود.

سطح توقع از مدیران ستادی استانداری، بالاست و انتظار می رود تمامی فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی با تلاش بیشتری به رفع مشکلات مجموعه اداری تحت مدیریت خود بپردازند.

وجود برخی بی دقتی ها در ارائه گزارش های نادرست اداری و انعکاس آمارهای خلاف واقع به مراجع بالاتر امری نادرست و غیرقابل گذشت است.

فرمانداران و مدیران ارشد استان با توجه به تعداد قابل توجه کارگروه ها، مجامع و همایش ها در استان، باید برنامه های خویش را اولویت بندی نمایند.

مدیران باید با انگیزه بالا به اداره مجموعه تحت مدیریت خود بپردازند و با اقتدار و شهامت در مواقع مورد نیاز و بدون تعلل و با قدرت از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کنند تا ضمن برخورد با افراد بی انگیزه و جلوگیری از بروز خطا و اشتباه در بدنه اداری، زمینه فعالیت افراد توانمند، متخصص، دلسوز و کارآمد هموارتر شود.مدیریت عالی استان برای اداره استان با هیچ یک از مدیران مجموعه و سیستم اداری تعارف ندارد.

من خود را در مقابل یک میلیون و 58 هزار زنجانی، متعهد و پاسخگو می دانم، بنابراین انتظار دارم مجموعه مدیران استانداری نیز با اقتدار و توانمندی بالا، به ارائه خدمت به مردم بپردازند و با پایبندی کامل به قوانین، از هیچ کوششی در جهت رشد و توسعه استان دریغ نکنند و این توقع مردم استان از تک تک مدیران استان و شهرستان‌هاست.

استفاده از افراد ضعیف در بدنه اداری موجب تضعیف دولت، کُندی کار و ارائه خدمت نامطلوب به مردم می شود.

همدلی، همسویی و همراهی مدیران در ارائه خدمت به مردم و تلاش در جهت تحقق اهداف نظام و دولت تدبیر و امید، انتظار جامعه از مدیران است و در این راستا با هر شیطنت و کارشکنی که موجب کُندی ارائه خدمت شود، برخورد خواهیم کرد.

برخی بی تدبیری ها و بر هم زدن قوانین در تقسیمات کشوری و ساختار نظام اداری در گذشته، فضای خدمت در دولت را با دشواری مواجه کرده است که همزمان با دشوارتر شدن ساختارهای اداری و فضای خدمت در جامعه، مطالبات و انتظارات مردم از حوزه سیاسی و حاکمیتی کشور نیز افزایش یافته و با وجود تنگناهای مالی شدید در بدنه دولت، برآورده کردن توقعات عمومی در سیستم اداری با سختی های مضاعفی همراه است و حل و فصل آن، عزم و اراده جدی تری را می طلبد.

در کنار کاهش شدید اعتبارات دولتی و بودجه کشور، برخی شیطنت ها و وجود کارکنان بی انگیزه در سیستم، بر مشکلات نظام اداری می افزاید.

توجه ویژه به جوانان و بانوان از رویکردهای اصلی دولت دوازدهم به شمار رفته و با توجه به انتخاب مشاور امور جوانان در استانداری زنجان به فرمانداران استان توصیه می شود تا جهت انتصاب و بهره گیری از توان مشورتی مشاوران جوان در سطح شهرستان ها همکاری های لازم را داشته باشند.

می توان با شناسایی و انتخاب 15 الی 20 نفر از جوانان پویا و با انگیزه استان و تشکیل مجمع مشاوران جوان در استان، از ظرفیت های بالای این قشر استفاده کرد و ضمن تربیت نیروهای جوان برای مدیریت آینده استان و کشور، نسبت به ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه از وضعیت استان به این قشر اقدام نمود تا این افراد، تنها متکی به اخبار منتشر شده در فضای مجازی نباشند و بتوانند تحلیل و نگرش صحیحی از وضعیت جامعه خود داشته باشند.

قدرت های استعماری جهان و در راس آنها رژیم صهیونیستی که وجود آشوب در دنیای اسلام را دنبال می کنند، در تلاش هستند تا اسلام را به عنوان جریان فکری خطرناک به جهانیان معرفی نمایند.

دشمنان می خواهند از اسلام نورانی و پیامبر اسلام که برای احیای مکارم اخلاقی مبعوث شد، چهره خشنی در دنیا به نمایش بگذارند.

متاسفانه عده ای از مسلمانان با فاصله گرفتن از محوریت پیامبر اسلام و قرآن و با ارائه تفسیرهای نادرست از دین اسلام، روز به روز بر گستره اختلافات می افزایند و به خواسته های شوم دشمنان در ایجاد اختلاف دامن می زنند.

امیدوارم با افزایش هماهنگی و همدلی میان مدیران استان در سطوح مختلف، تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید، رشد و توسعه همه جانبه استان و ارائه خدمات مطلوب به مردم بیش از پیش تحقق یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز