استاندار اردبیل:اولین پایلوت اشتغال استان از منطقه خورش رستم آغاز می شود

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۳:۴۰:۱۰
کد خبر: ۶۴۵۲۸۰
استاندار اردبیل:اولین پایلوت اشتغال استان از منطقه خورش رستم آغاز می شود
استاندار اردبیل گفت: اولین پایلوت اشتغال استان از منطقه خورش رستم آغاز می شود/ با حفظ وحدت از تمام مشکلات عبور خواهیم کرد

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در مراسم جشن هفته وحدت در هشجین گفت: بخش خورش رستم در جنوب استان اردبیل از قابلیت ها و پتانسیل های بسیاری برخوردار است و از این قابلیت ها برای جذب گردشگر و سرمایه گذاری بایستی استفاده کرد.

وی گفت:با محور قرار دادن وحدت در انقلاب اسلامی توانستیم با رهبری امام خمینی (ره) و به دنبال آن در جنگ پیروز شویم و پس از آن در سوریه و عراق با داعش مقابله کردیم و این جنگ و پیروزی نشانه وحدت و حضور ولی فقیه راس وحدت ها است و و در استان اردبیل هم باید وحدت را حفظ کنیم که با همین وحدت می توانیم از تمامی مشکلات عبور کنیم و از محرومیت های قبلی دور شویم.

بهنام جو با اشاره  به نزدیک شدن دهه فجر افزود: خلخال قبل از انقلاب اسلامی چیزی در خو نداشت حتی جاده ارتباطی بین خلخال و اردبیل وجود نداشت ولی امروز به برکت همیت وحدت و انقلاب اسلامی ایران خلخال آباد است و اگر ظهور جمهوری اسلامی ایران نبود همچنان دچار محدودیت و محرومیت بودیم.

وی ادادمه داد: نمایندگان دولت وظیفه خدمت گذاری به مردم دارند و باید به تلاش های خود ادامه دهیم و باید کاری کنیم سرمایه گذار بتواند برای ایجاد اشتغال قدم های مثبتی در این مناطق بردارد و دولت از طرح های سرمایه گذاری در بحث زیر ساخت  و تسهیلات حمایت می کند.

استاندار اردبیل با توجه به بازدید از روستاهای خورش رستم و دو درخواست مهم مردم این منطقه گفت: راه 13 کیلومتری "هشجین به سرچم" از سال 96 شروع شده و  راه یکی از زیر ساخت های توسعه است و باید این راه 13 کیلومتری به زودی تکمیل شود چرا که مردم هشجین و خورش رستم از نبود راه خوب و اساسی که این راه اتصال دهنده یک شهر به سایر مناطق می باشد رنج میبرند.

بهنام جو اظهار داشت: سد شهید پستی می تواند به توسعه و تحول اقتصاد خورش رستم کمک بزرگی کند و چه  در دریف ملی قرار بگیرد و نگیرد در سال 97 این سد در هشجین شروع به احداث خواهد شد چرا که همه این کارهای برای اشتغال و شادابی جوانی این بخش و امید دادن به زندگی و همچنین تثبیت آن باید در اشتغال دیده شود و اولین پایلوت اشتغال استان از منطقه خورش رستم آغاز می شود.

استاندار اردبیل در بازدید از روستای هدف گردشگری کزج خلخال نیز گفت : طرح جامع گردشگری روستای کزج تهیه شود.

 مهندس اکبر بهنام جو  ادامه داد : این طرح بگونه ای مطالعه و تهیه شود که نقش و وظایف هر یک از دستگاه ها را مشخص کند ، نیاز های گردشگران را تامین نماید ، سبد اشتغال روستاییان بویژه د ر بخش کشاورزی ، تولید گیاهان دارویی و محصولات تولیدی روستاییان را در نظر بگیرد و طبق توافق و برنامه سه ساله ، این روستای گردشگری را به حد قابل قبول برساند.

استاندار اردبیل در سفر نیمروزه خود به بخش خورش رستم خلخال از چندین پروژه عمرانی و اقتصادی نیز بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز