"بازیافت" نخاله‌های ساختمانی در مناطق زلزله‌زده

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۳:۵۹:۰۵
کد خبر: ۶۴۵۳۰۳
بازیافت نخاله‌های ساختمانی در مناطق زلزله‌زده
هنوز برآورد دقیقی از میزان نخاله‌های ساختمانی به جا مانده بر اثر زلزله نشده است.

به گزارش خبرگزاری  برنا؛                                                                                                                                                    فریدون یاوری معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت :  قرار است این نخاله‌ها بازیافت شود و دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت مدیریت نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در مناطق زلزله زده اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان تخریب ناشی از زلزله در بعد شهری و روستایی گسترده بوده، هنوز برآورد دقیقی از میزان نخاله‌های تولید شده نداریم.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:  فعلا در شهر سرپل ذهاب دو نقطه و در سایر شهرهای زلزله زده نیز نقاطی برای دپو نخاله‌های ساختماتنی تعیین شده و پس از آواربرداری نخاله‌ها در این نقاط دپو می‌شود.

 یاوری ادامه داد: برنامه این است که این نخاله‌های تولید شده بازیافت شود و در امور بازسازی و سایر امور زیربنایی و عمرانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی به مدیریت نخاله‌ها در روستاها اشاره کرد و افزود: برای هر چند روستا نیز یک محل برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دپو موقت آن مشخص شده است.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در مورد پسماندهای غذایی نیز تاکید کرد: برای این پسماندها نیز یک مکان دفن موقت مشخص شده است.

یاری ادامه داد: پسماندهای قابل بسته‌بندی مانند بطری‌ها، ظروف یکبار مصرف و ... نیز در حال جمع‌آوری و ارسال به شرکت بازیافت است.

وی افزود: وضعیت مدیریت پسماند در شهرهای زلزله زده نسبت به روزهای اول بسیار بهتر شده و طبیعتاً مشکلاتی وجود دارد و مدیریت پسماند در چنین شرایطی ممکن است کاملاً اصولی نباشد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت:  پیش از این قرار بود برای سه شهرستان دالاهو، سرپل ذهاب و قصرشیرین یک مرکز بازیافت زباله ایجاد شود که کار جانمایی و ارزیابی محیط زیستی آن انجام شد و از اعتبارات ملی نیز 10میلیارد تومان برای ساخت این پروژه جذب شد.

یاری با بیان اینکه قبل از این زلزله پیش‌بینی شده بود که این سایت یک تا دو ساله ساخته شود، گفت: تا راه اندازی این سایت محل دفن موقت برای زباله‌ها تعیین شده است.

وی در باره  پسماندهای لباس نیز افزود: این نوع زباله‌ها نیز چون مدت زیادی در طبیعت می‌ماند، در اولویت جمع آوری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز