وحدت ملت ایران نمایان در زلزله کرمانشاه

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۴:۰۱:۴۳
کد خبر: ۶۴۵۳۰۶
وحدت ملت ایران نمایان در زلزله کرمانشاه
سمینار ائمه جمعه استان کرمانشاه در شهر زلزله زده ازگله برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پس از زلزله در استان کرمانشاه نمایش بزرگ وحدت ملت ایران نمایان شد.

آیت‌الله "مصطفی علما" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: مردم ایران پس از این زلزله  وحدت واقعی و عملی را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که  خود آنها بهتر می‌توانند وحدت مسلمین را  نشان دهند.

وی گفت: اگر این وحدت در بین همه کشورهای اسلامی وجود داشته باشد امت رسول‌الله (ص) امروز بزرگ‌ترین قدرت جهان بود، چرا که عمده ثروت‌های جهان در اختیار مسلمانان است، اما متاسفانه می بینیم که بخاطر خیانت‌های امثال آل سعود امروز جهان اسلام در بن بست قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت:  امام خمینی (ره) از همان سال 42 بر وحدت مسلمین تاکید داشتند و می‌فرمودند که تنها حاکمیت اسلام است که می‌تواند قدرت واقعی برای مسلمانان به ارمغان بیاورد و نه نوکری استکبار جهانی.

علما ادامه داد:  امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آرمانهای امام راحل(ره) و به پشتوانه ملت بزرگ  با بصیرت و منسجم ایران، بنا بر اعتراف استکبار به یک قدرت بزرگ و اثر گذار  تبدیل شده است.

وی از همه مسوولان کشوری و استانی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و همچنین استاندار کرمانشاه در خدمت رسانی  به زلزله‌زدگان تقدیر کرد.

ماموستا ملا "قادر قادری"  امام جمعه پاوه نیز گفت: اگر کسی بگوید مسوولان، ادارات، سپاه و ارتش  و ملت ایران در این زلزله  کوتاهی کرده اند قطعا بی‌انصاف و یا مریض است.

وی افزود: همان روز بعد از زلزله خدمات و امداد رسانی نیروهای دولتی و مردمی به صورت بسیار گسترده‌ای آغاز شد و تقریبا همه مناطق تحت پوشش قرار گرفتند.

امام جمعه پاوه گفت: در قرن ششم هجری در این منطقه دو زلزله پشت سر هم آمد، اما تلفات مردم بیگناه  بر اثر گرسنگی و بیماری به علت عدم رسیدگی و کمک‌رسانی بسیار بیشتر از زلزله بود، اما امروز تمام ایران از مردم و مسوولین و کارکنان دولتی و نظامی در همان لحظات اولیه به کمک زلزله زدگان شتافتند  که این نعمت بزرگ را باید شکر گذار بود.

قادری ادامه داد: طبق اصول مدیرت بحران در عصر جدید  مراحل پس از زلزله به سه دسته تقسیم می‌شود که مرحله اول نجات و رساندن مایحتاج اولیه زلزله‌زدگان همچون آب و غذا است که با لطف ملت و دولت ایران به سرعت و بسیار چشمگیر انجام شد.

وی افزود: مرحله دوم اسکان موقت زلزله زدگان است که این مرحله نیز با  همت خیرین و همچنین قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه در حال انجام است و مرحله سوم نیر اسکان دائم است که از همه مسئولان و خیرین نیز تقاضا می‌شود که این مرحله را نیز هرچه سریع‌تر آغاز کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز