نماینده مجلس:

طرح های اشتغال محور بانک های سمنان با برنامه اقتصاد مقاومتی تنظیم نشد

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۵:۰۲:۴۲
کد خبر: ۶۴۵۳۶۳
طرح های اشتغال محور بانک های سمنان با برنامه اقتصاد مقاومتی تنظیم نشد
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت : طرح های اشتغال محور بانک های عامل این استان متناسب با برنامه اقتصادی مقاومتی تنظیم ‌نشده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامرضا کاتب گفت : وظیفه داریم در راستای رفع مشکل بیکاری و اشتغال تلاش کنیم و در این زمینه بانک ‌ها با کمک و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و کار آفرینان می‌ توانند نقش اثرگذاری ایفا کنند.

وی اظهارداشت : مشکلات بانک‌ ها را درک می‌کنیم اما نیاز است هم افزایی مناسبی میان سامانه بانکی و بخش تولید شکل گیرد تا شاهد رونق تولید در کشور و استان باشیم.

وی با بیان این که همه باید در برابر ایجاد اشتغال در کشور خود را مسوول بدانیم، خاطرنشان کرد : با توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، تمامی امور و برنامه‌ ها باید در چارچوب این سیاست راهبردی تعریف شود.

کاتب ادامه داد : سامانه بانکی و بانکداری هم باید برنامه‌های خود را متناسب با اقتصاد مقاومتی تنظیم و بر این اساس اقدام کند تا بتوانیم بسیاری از نیازهای استان را با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تامین کنیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : اگر برنامه تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله بانکداری مطابق با اقتصاد مقاومتی تنظیم شود بسیاری از امور در این حوزه‌ سامان پیدا می‌ کند.

 نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در هشت ماه سال 96 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.

یک هزار و 800 واحد تولیدی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان فعالیت دارد. این استان پایین ترین نرخ رشد نرخ بیکاری را در کشور دارد.

 

نظر شما