امام جمعه قزوین:

انس با قرآن آرامش اجتماعی و فردی را به دنبال دارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۱:۳۳:۴۰
کد خبر: ۶۴۵۶۱۹
انس با قرآن آرامش اجتماعی و فردی را به دنبال دارد
آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: انس با قرآن منجر به آرامش اجتماعی و فردی شده و توفیقات زیادی را برای افراد به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "آیت الله عبدالکریم عابدینی" نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مراسم تجلیل از حافظان قرآن قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: آرامش جهانی، اجتماعی و فردی با قرآن بدست می‌ آید و خداوند قرآن را از طریق پیغمبر (ص) نازل کرد تا رسول گرامی اسلام (ص) مردم را با آن، از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت کند.  

وی شرک، بت‌ پرستی، جنگ و خونریزی را از مصادیق ظلمات دانست که اعراب پیش از اسلام به آن‌ ها دچار بودند و افزود: ره ‌آوردهای دین اسلام، اعراب دوران جاهلیت را از جهل و نادانی، پرستش‌ های جاهلانه و جنگ‌ های خانمان‌ سوز نجات داد و پیغمبر (ص) کینه و عداوت را به محبت، دوستی و توحید هدایت فرمودند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در دوران جاهلیت هر کسی از راه می‌ رسید بر مردم مسلط می ‌شد اما پیغمبر (ص) ولایت خدا را در جامعه آن روز حاکم کردند و ولایت طاغوت و کفر را کنار گذاشتند و به مردم کرامت بخشیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قرآن عالی‌ ترین و جامع‌ ترین ذکر محسوب می ‌شود، اضافه کرد: هر کس با قرآن زندگی نکند، طعم آرامش حقیقی را در زندگی احساس نمی‌ کند و زندگی او توام با نا امیدی و اضطراب خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آرامش جهانی، اجتماعی و فردی با قرآن بدست می‌ آید، عنوان کرد: قرآن از اهل بیت(ع) جدا نیست و امنیت جهانی با بنایی که پیغمبر(ص) در عالم گذاشتند شکل می‌ گیرد و با ذخیره عالم، بقیه ‌الله الاعظم(عج) محقق خواهد شد.

امام جمعه2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز