امام جمعه اردبیل:

هر کس می خواهد پیامبر را بشناسد باید اول علی (ع) را بشناسد

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۳:۴۵:۲۹
کد خبر: ۶۴۵۷۴۴
هر کس می خواهد پیامبر را بشناسد باید اول علی (ع) را بشناسد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: این ظلم بزرگی بر بشریت است که علی(ع) و نهج البلاغه را به دنیا به صورت مطلوب معرفی نکنیم چرا که هر شخصیتی در طول تاریخ قابل تکرار است غیر از شخصیت والای امیرالمومنین(ع) که متعلق به همه بشریت است.

به گزارش خبر گزاری برنا؛ آیت‌الله سید حسن عاملی در کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج‌البلاغه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل  گفت : وظیفه همه ما این است که اندیشه های بلند امیر المومنین امام علی (ع) و نهج البلاغه را به نسل جوان و دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) و کتاب گرانسنگ آن حضرت و اندیشه و افکار بلند آن شخصیت شخیص خدایی مختص قوم و قبیله خاصی نیست، اظهار کرد: ما باید قدردان این توراث با عظمت باشیم و ماموریت داریم با معرفی آن به دنیا به ویژه نسل جوان و جدید دین خود را نسبت به آن ادا کنیم.

وی بیان کرد: علی (ع) و نهج البلاغه را نباید محصور در بین مسلمانان کرد چرا که امروز دنیا بیش از هر زمان دیگر تشنه معرفت و معارف نهج البلاغه و افکار و اندیشه های آن امام همام می باشد.

وی اضافه کرد: امام علی (ع) محصول 23 سال تربیت پیامبر اکرم (ص) است و هر کس می خواهد پیامبر را بشناسد باید اول علی (ع) را بشناسد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان با اشاره به علم و معرفت علی (ع) ادامه داد: علم علی علم مدرسه ای و ظاهری متداول نیست بلکه علم الهی است که ذات احدیت در وجود آن مرد بزرگ نهاده است که بشر را به حیرت وا می دارد.

رئیس کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج‌البلاغه با بیان اینکه تنها عنصر وحدت در جهان اسلام عنصر امامت است، گفت: به همین خاطر و تجلیل از مقام شامخ پیامبر مکرم اسلام این کنفرانس فاخر در هفته وحدت برگزار می شود.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه خروجی کنفرانس باید در زندگی بشری اثرگذار و در عمل نتایج آن مشاهده شود، افزود: برای این کار باید متونی از نهج البلاغه در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان گنجانده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: امیر المومنین شاگرد قرآن است و این دو جدا شدنی نیستند و بزرگترین و ظریفترین و بهترین خدمت را اسلام به هنر و هنرمند کرده است چرا که اسلام دین فراگیر است که به تمام ابعاد زندگی بشری توجه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز