کواکبیان:

دانشجو نباید در لاک محافظه کاری فرو برود

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۴:۵۵:۰۶
کد خبر: ۶۴۵۷۹۰
دانشجو نباید در لاک محافظه کاری فرو برود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: محیط های علمی و دانشگاهی را نباید تک صدایی تلقی کنیم و باید همه صداها را بشنویم و بهترین را انتخاب کنیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مصطفی کواکبیان روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه ملی ملایر با اشاره به وجود بی اخلاقی ها و بداخلاقی هایی در جامعه امروز،  گفت : اخلاق نبوی گمشده جامعه ما و حتی جهان اسلام است.

وی علم اندوزی، آرمان گرایی و مطالبه گری را سه ویژگی بارز و شاخص دانشجویان برشمرد و اظهار کرد: دانشجویان علاوه بر اینکه به دنبال دانش و ارتقای علمی خود باشند، باید در سیاست هم مشارکت کنند و این جزو مهارت هایی است که دانشجو باید داشته باشد.

کواکبیان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: دانشجو باید در عرصه سیاسی و در جریان مسایل روز باشد و دانشگاه را زنده نگه دارد و این یک واقعیت است.

وی به چگونگی شکل گیری مجلس دوم و جلوگیری از ارایه لیست از سوی دانشگاه ها در انتخابات اشاره و افزود: امام راحل(ره) در این باره گفت که این توطئه بزرگتر از توطئه قبل از انقلاب است که می خواستند روحانیت را از سیاست جدا کنند، پس از انقلاب می گویند سیاست مخصوص علما و روحانیون است و می خواهند دانشگاه را از سیاست جدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: دانشجو با آرمان خواهی خود نباید هیچگاه تسلیم واقعیت شود، چراکه دانشجو حقیقت گرا است و واقعیت را در راستای حقیقت پیش می برد.

کواکبیان آزادی خواهی را نخستین آرمان دانشجو برشمرد و گفت: دانشجو نباید از ترس اینکه بر دوش های وی ستاره بنشیند، در لاک محافظه کاری فرو برود، بلکه دانشجو باید بگوید من راحت نفس می کشم و هیچ کسی نمی تواند در مقابل نفس کشیدن من عرض اندام کند.

وی دومین آرمان دانشجو را عدالتخواهی عنوان و بیان کرد: اگر ظلمی برپا می شود، از هر ناحیه که باشد، دانشجو نباید سکوت کند و در مقابل بی عدالتی ها در بخش های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سیستم اداری و حتی روابط مردم باید دانشجو، عدالت خواهی اش را فراموش نکند.

کواکبیان با اشاره به اینکه دانشجو طرفدار مردم است، دموکراسی خواهی را از دیگر آرمان های دانشجویان برشمرد و افزود: حاکمیت مردم یک اصل برای دانشجو است و نباید اجازه دهیم برخی افراد با روحیه دیکتاتوری کم کم مردم را از صحنه خارج کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم به سرنوشت حاکمانی همچون صدام و حسنی مبارک که از مردم فاصله گرفتند، اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید از دموکراسی و مردم سالاری پاسداری کنند.

کواکبیان همچنین بر لزوم توسعه طلبی از سوی دانشجویان تاکید کرد و ادامه داد: کشور ما باید به سمت توسعه برود، در حالیکه بر اساس چشم انداز تازه قرار است در سال 1404 کشور اول منطقه خلیج فارس و کشور دهم جهان شویم.

وی تاکید کرد: دانشجوی آرمان گرا باید طرفدار اسلام ناب باشد و به زعم برخی اتهام ها به دانشجویان، فطرت زلال جوانان و دانشجویان ایرانی ما طرفدار اسلام حقیقی و ناب است.

کواکبیان اسلام خواهی، آزادی خواهی، عدالت، توسعه و دموکراسی را پنج آرمان برای دانشجویان برشمرد و گفت: دانشجویان باید این آرمان ها را مطالبه گری و پرسشگری کنند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب شرع است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر گیر دادن به حجاب دانشجویان نیست، بلکه به این معنا است که ضعیف ترین فرد جامعه بتواند به قویترین زمامدار امر به معروف و نهی از منکر کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشجو باید زنده باشد و با فریادش در برابر منکرات بزرگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بایستد و امر کند؛ حتی همه مسئولان کشوری از جمله وزیر علوم را نیز رصد کند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: آزادی باید در دانشگاه برای همه باشد و باید این مطالبات را فریاد کنید و این ویژگی را در خودتان تقویت کنید.

به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، نماینده مردم تهران در مجلس در بین دانشجویان دانشگاه ملایر که افزون بر 6 هزار دانشجو دارد، سخنرانی کرد.

 

نظر شما