مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان :

امسال ۶ اثر تاریخی و فرهنگی رامیان به ثبت ملی می رسد

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۴:۵۸:۲۸
کد خبر: ۶۴۵۷۹۲
امسال ۶ اثر تاریخی و فرهنگی رامیان به ثبت ملی می رسد
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ثبت ملی 6 اثر تاریخی و فرهنگی شهرستان رامیان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابراهیم کریمی روز سه شنبه در آیین رونمایی از ثبت ملی 3 اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان شامل محوطه تاریخی قلعه میران، فن و مهارت ساخت دوتار قزلباش و مراسم حنابندان این قوم اظهارداشت: منطقه رامیان از پتانسیل بالایی در حوزه توریستی بهره مند است و برای ارتقای سطح گردشگری آن تمام توان خود را به کار گرفته ایم.

وی افزود: شهرستان رامیان ظرفیت های بزرگی در حوزه های مختلف از جمله تاریخی، گردشگری صنایع دستی در خود نهفته دارد و برای شکوفایی این توانایی ها تلاش می شود.

وی افزود: در همین راستا 3 اثر مهم به ثبت ملی رسیده که آیین رونمایی از آنها امروز برگزار می شود و به دنبال آن هستیم که 3 اثر دیگر این شهرستان نیز تا پایان سال جاری به ثبت ملی برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ابراز داشت: شهرستان رامیان از 102 اثر تاریخی و فرهنگی ملموس و ناملموس بهره مند است که تاکنون 50 اثر به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه های دیگر همچون شهرداری و شورای شهر در امر نقشه برداری دیگر آثار کمک نمایند می توان برای ثبت ملی 52 اثر باقیمانده نیز اقدام کرد.

کریمی افزود: از شهرداری رامیان این انتظار را داریم تا با تحویل کاخ شهر رامیان این فرصت را فراهم کند که کاخ موزه شرق استان گلستان را در همین منطقه افتتاح نماییم.

شایان ذکر است در پایان آیین رونمایی از لوح های اثر ثبت ملی شده، مراسم حنابندان قوم قزلباش در محل اجرا شد.

شهرستان رامیان بابیش از 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان است.

 

نظر شما