صادق خرازی:

جنبش دانشجویی حدف شدنی نبوده و نیست

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۱۵:۵۶:۰۳
کد خبر: ۶۴۵۸۰۷
جنبش دانشجویی حدف شدنی نبوده و نیست
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: هر جا سخن از آزادی و عدالت بوده، جنبش دانشجویی به خوبی نقش خود را در جامعه ایفا کرده است و قلمرو چنین اندیشه ای با این بلوغ فکری و این تفکر، قابل حذف نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا ، صادق خرازی در آیین جنبش دانشجویی و رسالت آن در تالار مولوی دانشگاه کردستان با بیان اینکه دانشجو مطالبه گر و کنشگر کرامت انسانی است،  گفت: اینک جنبش دانشجویی در ایران بیش از 60 سال عمر دارد و در طول این مدت آزادی در آرمان دانشجو تجلی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در طول این مدت دانشجو درصدد ایجاد یک جامعه عاری از فساد و دارای تمامی فضیلت های اجتماعی بوده است.

خرازی گفت: در جنبش های روشنفکران قرن 19، مبارزه با استبداد و استعمار با هم نبود و روشنفکران آن دوران فقط در یک صف قرار داشتند و هنگام مبارزه با استعمار، استبداد سرکوب گر داخلی را فراموش می کردند.

وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی در ایران راه متفاوتی را پیموده است؛ اظهار کرد: در طول این مدت جنبش دانشجویی مبارزه علیه استبداد و استعمار را در فرهنگ مبارزه خود نهادینه کرد.

در ادامه این نشست دانشجویان سوالاتی درمورد مذاکرات و مقاومت، آینده کشور و جنبش های سیاسی مطرح کردند.

این آیین به همت انجمن اسلامی دانشگاه کردستان و به مناسبت 16 آذر روز دانشجو برگزار شد.

16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت ‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است.

این دانشجویان به دلیل اعتراض به حضور ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا در ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به شهادت رسیدند.

دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.

این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیات علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.

علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز