رییس هیئت کوهنوردی استان لرستان در گفت وگو با برنا:

عدم توجه به هشدارهای هواشناسی واعتماد به قابلیت های فردی عامل حادثه اشترانکوه /رییس فدراسیون کوهنوردی فردا وارد منطقه می شود/دوهیمالیا نورد دربین مفقود شدگان

۱۳۹۶/۰۹/۱۷ - ۱۵:۵۷:۴۷
کد خبر: ۶۴۶۵۹۰
عدم توجه به هشدارهای هواشناسی  واعتماد به قابلیت های فردی عامل حادثه اشترانکوه /رییس فدراسیون کوهنوردی فردا وارد منطقه می شود/دوهیمالیا نورد دربین مفقود شدگان
آرش قیاسیان به خبرنگاربرنا گفت: با توجه به اینکه منطقه صعب العبوربوده ومسیرهای آن هم بهمن خیز وخطرناک است فعلا تیم های کوچک دو نفری وسه نفری مجاز هستند برای یافتن کوهنوردان مفقود شده به ارتفاعات اعزام شوند .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛قیاسیان با بیان اینکه  دو نفراز نیروهای ما هم اکنون  در پناهگاه قرار دارند ،اظهار کرد:در همان لحظه اعلام حادثه  تیم های کوهنوردی همراه با هلال احمر در منطقه برای هدایت تیمها در منطقه  حضور یافته اند.

وی با بیان اینکه تیم 14 نفره کوهنوردی اعزامی از مشهد، ساعت 2 نیمه شب گذشته به خاطر سقوط بهمن در اشترانکوه  دچار این حادثه شده اند ،تصریح کرد: این حادثه در منطقه کول جنو اشترانکوه به عنوان یکی از تکنیکی ترین وفنی ترین کوه های ایران اتفاق افتاده است.

قیاسیان با تاکید براینکه جستجو همچنان برای  یافتن کوهنوردان مفقود شده ادامه دارد ،خاطر نشان کرد:  8 کوهنورد مفقود شدندکه 2 نفر از آنها در این حادثه جان باختند و6 نفر دیگر نیز به پایین انتقال داده شده اند.

رییس هیئت کوهنوردی استان لرستان عدم توجه به هشدارهای هواشناسی  واعتماد به قابلیت های فردی کوهنورد را عامل حادثه  دانست وگفت: ما هشدارهای لازم را به کوهنوردان می دهیم وکوهنوردان باید در خصوص این ارتفاعات  رعایت کرده  واز راهنمای هیئت کوهنوردی استفاده کنند وهمچنین آموزشهای لازم را در زمینه یخ وبرف ببیند وتوجه داشته باشند  برف 48 ساعت پس از بارش تثبیت می شودلذا کوهنوردان نباید   در حال بارش برف  عازم  کوهستان  شوند.

قیاسیان با اشاره به هشدارهای لازم ارائه داده شده به این کوهنوردان  نیزبیان  کرد : دو کوهنورد از این کوهنوردان به نامهای آقایان غلامی واکبری  از هیمالیانوردان خبره کشور بودند که الان جزء  مفقودین  هستند ؛متاسفانه این دو کوهنورد به قابلیتهای فردی خود اعتماد کرده ودچار حادثه شدند .

ریس هیئت کوهنوردی استان لرستان در پایان گفت وگو بابرنا خبرداد : رییس فدراسیون کوهنوردی فردا وارد منطقه می شود.

گفت وگو : جودکی نژاد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز