نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

قدس متعلق به تمام بشریت است و جهان اسلام با قاطعیت از آن حراست می کند

۱۳۹۶/۰۹/۱۷ - ۱۴:۴۲:۱۱
کد خبر: ۶۴۶۶۲۰
قدس متعلق به تمام بشریت است و جهان اسلام با قاطعیت از آن حراست می کند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقدام آمریکا در قدس شریف برخلاف مصالح بین المللی، منطقه ای و دنیای اسلام است.

به گزارش برنا از اراک؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه اراک افزود: جهان اسلام توطئه جدید استکبار و صهیونسیم را در انتقال پایتخت رژیم نامشروع اسرائیل به قدس شریف برنمی تابد و ترامپ اشتباه بزرگ دیگری را مرتکب شده است.

وی بیان کرد: دولت عربستان متاسفانه مطیع آمریکا است، اسلحه های آمریکا را می خرد و نفت کشورش را در اختیار آمریکا قرار می دهند و آمریکا از اقتدار و استقلال ایران گلایه مند است چرا که عزتمندی را سرلوحه خود قرار داده و منافع کشورش را حفظ می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: قدس متعلق به همه بشریت است و جهان اسلام با قاطعیت از آن حراست می کنند و دنیا باید بداند که مسلمانان با تصمیم سخیفانه رئیس جمهور آمریکا به شدت مخالف هستند و دار و دسته نتانیاهو با این اقدامات راه به جایی نمی برند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: دفاع از قدس شریف، دفاع از اولین قبله مسلمانان، پیامبر (ص)، مردم مظلوم فلسطین و استقلال، شرف و آزادی جامعه اسلام استو هرگز اجازه داده نمی شود که پایگاه مقدس اسلام، قرآن و پیامبران به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب و رژیم پلید و نامشروع آنان انتخاب شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: دفاع از مظلوم درسی است که باید از مکتب امام حسین (ع)، رهبر معظم انقلاب و شهدا گرفت و مسلمانان با شجاعت و بصیرت در برابر این اقدام که ماهیت پلید دشمنان را بیشتر مشخص می کند، خواهند ایستاد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: این سیاست آمریکایی - صهیونیستی خنجری از رو برای مسلمانان است که تنفر جهان اسلام را نسبت به استکبار و دشمنان بیشتر کرده است و جامعه اسلام در برابر این تعرض ساکت نخواهد بود.

وی اظهار کرد: استکبار و دشمنان در توطئه جدید قلب فلسطین را هدف قرار داده اند که باید بدانند که مسلمانان با اتحاد در برابر آنان خواهند بود و نقشه شوم آنان را به عامل نابودی خودشان تبدیل می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: دشمنان محکوم به شکست هستند و هر چه بیشتر توطئه کنند، مسلمانان آگاه تر و بیدارتر می شوند و در سایه وحدت به پیش می روند چرا که وعده خداوند پیروزی حق است و قدس شریف همواره قلب فلسطین خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص روز دانشجو(16 آذر) گفت: دانشگاه ها، حوزه ها و مدارس یکی از حساس ترین مواضع ضد آمریکا، داعش و آل سعود است و دانشجویان و دانش آموزان باید با قدرت و آگاهی و دشمن شناسی این مسیر را ادامه دهند.

امام جمعه اراک تاکید کرد: مقابله با دشمنان تنها در شعار نیست و دانشجویان و دانش آموزان باید میدان های علم و جهاد علمی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی، بزرگداشت هفته پژوهش، افتخار آفرینی تیم وزنه برداری ایران، حاضر نشدن کشتی گیر ایرانی مقابل حریف صهیونیسم، سالروز شهادت آیت الله دستغیب و سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه مهر از دیگر موضوعاتی بود که در خطبه های نمازجمعه اراک به آنها پرداخته شد.

 

نظر شما