مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد:

آغاز دوره آموزشی طرح تربیت مربیان قرآن کریم در قزوین

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۲:۵۸:۳۱
کد خبر: ۶۴۶۹۰۶
آغاز دوره آموزشی طرح تربیت مربیان قرآن کریم در قزوین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از آغاز دوره آموزشی طرح تربیت مربیان قرآن کریم در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "حجت الاسلام غلامرضا عادل" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی طرح تربیت مربیان قرآن کریم از امروز در در امامزاده حسین(ع) قزوین کار خود را آغازکرد و به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: امسال برای اولین بار است که دوره مقدماتی تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان و  با حضور ۷۲حافظ کلام وحی اجرا می شود.

حجت الاسلام عادل افزود: این دوره ویژه خواهران است و قرآن آموزان از اساتید کشوری و بین المللی در این دوره بهره مند می شوند.

وی ضمن تبیین مباحث اصلی دوره بر اساس چرایی، چگونگی حفظ و اصول کلاسداری حفظ گفت: اصول عمومی و تخصصی حفظ قرآن، کارگاه های تدریس، کارگاه های عملی قرآن، آشنایی با حفظ موضوعی قرآن، شیوه حفظ موضوعی قرآن، آداب و آفات حفظ از جمله سرفصل های دوره های تربیت مربی حفظ قرآن کریم است که متربیان شرکت کننده با این موضوعات آشنا خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به تاسیس مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم در سال91 پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ قرآن گفت: تاکنون 208دوره مقدماتی تربیت مربی حفظ و 19دوره تکمیلی توسط سازمان اوقاف و امورخیریه کشوربرگزار شده که سهم استان قزوین بالغ بر 100مربی است.

حجت الاسلام عادل یادآور شد: آزمون تعیین سطح این دوره آموزشی و تربیتی دیروز در حسینیه امینی ها توسط 4داور بومی استان برگزار شد.

اوقاف2

 

 

 

نظر شما