استاندار خراسان جنوبی:

مدیران کت های سیاسی را از تن بیرون کنند و فقط خدمت به مردم را در دستور کار قرار دهند

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۴:۰۹:۲۲
کد خبر: ۶۴۶۹۹۵
مدیران کت های سیاسی را از تن بیرون کنند و فقط خدمت به مردم را در دستور کار قرار دهند
استاندار خراسان جنوبی گفت: تنها راه توسعه استان این است که مدیران کت های سیاسی را از تن بیرون کنند و فقط خدمت به مردم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدمهدی مروج الشریعه روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی گفت : استان هایی که امروز خدمت به مردم را در اولویت قرار دادند و کت های سیاسی را در وقت آن پوشیده اند، امروز موقعیت را طوری فراهم می کنند که هواپیمای مسافربری با 100 گردشگر در باند خاکی فرود می آید.

وی گفت: در استان هایی مانند کرمان مدیران ایمان دارند که «کرمان و توسعه و لاغیر» مرعشی و باهنر، چپ و راست و ... نمی شناسند که مسلم همین باعث شد شرکتی که با 2 هواپیمای توپولوف کارش را شروع کرد (شرکت هواپیمایی ماهان) امروز افتخاری برای کشور باشد و ریشه در عمق توسعه بیفکند.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: امروز فلسفه وجودی من و شما مردمند و باید اقدام های انجام شده برای آنها به خوبی محسوس باشد به طوری که وقتی از خراسان جنوبی سخن به میان می آید با تمام وجود کار و خدمت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اینکه چرا بیرجند و قاین از گردونه محرومیت خارج شده اند را نمی دانم اما آنچه حایز اهمیت است نمایندگان باید کمک کنند بدون صرف هیچگونه انرژی اضافی، بیرجند و قاین به نقاط کمتر توسعه یافته بپیوندد.

به گفته وی با تحقق این هدف 17 امتیاز برای این استان مترتب می شود که جای بسی امیدواری است و از طرفی هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته مجلس به فکر مشوق های سرمایه گذاری باشند.

مروج الشریعه اضافه کرد: سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این استان را دارند در بیرجند و قاین به دلیل اینکه جزو نقاط کمتر توسعه یافته نیست سرمایه گذاری نمی کنند و در مناطقی هم مثل نهبندان به دلیل نبود راه آهن و مسیر زمینی مناسب و هوایی انگیزه ای ندارند.

وی گفت: امروز حق این استان نیست که از محل اعتبارات ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی 20 میلیارد تومان را صرف پروژه راه آهن کنیم اما نمی توان منتظر هم ماند، پس باید این قائله برای همیشه ختم شود.

وی اظهار کرد: برای بالا بردن ارتقاء شاخص های اقتصادی هم راهی به جز سرمایه گذاری در حوزه های زیر ساختی نیست پس برای یک بار هم که شده هر آنچه که داریم و نداریم را بگذاریم تا این پروژه شروع شود که با این کار هم با کشور اتمام حجت و هم درصد مورد نیاز جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری فاینانس را مرتفع کردیم.

مقام عالی دولت در استان افزود: بحث نهبندان که باید گزارش 18 ساله را به دفتر مقام معظم رهبری برای شاخص های توسعه ارسال کنیم هم با اینکه در این سالها مورد توجه بوده اما غفلت شده و این در حالی است که طرح های سرمایه گذاری در حوزه معدن و ... در حال بررسی است اما متاسفانه نیازمند 17 کیلووات برق است که پست برقی برای تامین آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مدیران در مسائل توسعه ای استان با نگاهی باز حرکت کنند و مسائلی را که هنوز قطعی نشده و نیاز به اطلاع رسانی عمومی نیست را مطرح نکنند.

در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی که امروز با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، تامین اعتبار 20 میلیارد تومانی راه آهن از محل اعتبارات ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی سال 96 و کمک به طرح سند توسعه سلامت استان با اکثریت آرا تصویب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز