استاندار سمنان:

بکارگیری اصولی بخش خصوصی برای توسعه استان ضروری است

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۴:۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۴۶۹۹۹
بکارگیری اصولی بخش خصوصی برای توسعه استان ضروری است
استاندار سمنان گفت: دستگاه های اجرایی در بکارگیری اصولی بخش خصوصی به منظور توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در این استان پیشگام باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا خباز گفت: باید برای افزایش اشتغال در سمنان روش های مدیریتی خود را تا حدودی تغییر دهیم و مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی باید به سرمایه گذار کمک کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق راهبرد سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ، اظهارداشت: خداوند منابع زیادی در این استان قرار داده که باید از این نعمت ها برای عزت و رفاه هم استانی ها بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد : با کاهش بارندگی و خشکسالی در اقلیم و طبیعت سمنان روبه رو هستیم اما باید برای افزایش توسعه اقتصادی با سیاستگذاری های کلان از بحران عبور کرد.

خباز ادامه داد : برای افزایش اشتغال در سمنان باید بخش خصوصی میدان دار تحرک های اقتصادی باشد و مدیران ارشد این استان باید طرح های اشتغال محور سرمایه گذاران را پیگیری کنند.

بیش از یکهزار و 800 واحد صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی این استان فعال است و نرخ مشارکت اقتصادی سمنان 39.4 درصد در هشت ماه سال 96 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.

استاندار سمنان با اشاره به این که سمنان در بخش های کشاورزی و دامداری دارای ظرفیت های بسیار مناسبی است، گفت: مسوولان امر به منظورجلوگیری از خام فروشی و خروج مواد خام در این بخش ها در استان برنامه ریزی جدی تری داشته باشند.

خباز اضافه کرد : ایجاد واحد دامپروری و فرآوری محصولات لبنی با استفاده از ظرفیت اتحادیه دامداران استان و بکارگیری فعالان بخش خصوصی می تواند تا حد زیادی در افزایش اشتغال در سمنان کمک کند.

 بیش از 900 هزار راس دام سبک در سمنان وجود دارد و سهم این استان از تولید شیر و گوشت کشور بیش از پنج درصد است و همچنین بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی درسمنان فعالیت دارند.

 

نظر شما