استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

راهبرد استفاده از ظرفیت زنان پیش نیاز توسعه پایدار است

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۴:۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۴۷۰۰۴
راهبرد استفاده از ظرفیت زنان پیش نیاز توسعه پایدار است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راهبرد استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان در عرصه‌های گوناگون، امروزه از الزام‌ها و پیش نیازهای اساسی در توسعه پایدار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ علی محمد احمدی امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد  گفت : مسیر تحقق این مهم امروزه در رویکرد دولت تدبیر و امید و نگاه توسعه محور شخص رئیس جمهور به‌خوبی تبلور یافته است.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای محوری رئیس جمهوری و از رویکردهای مهم دولت با توجه به شرایط و مقتضیات زمانی امروز، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مدیریتی است که در بسیاری از حوزه‌ها این امر محقق شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد معرفی «پروانه نیک مرام» به‌عنوان نخستین بانوی مدیرکل در تاریخ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مصداق بارز در توجه عینی و عملی دولت به استفاده از ظرفیت زنان دانست.

نیک مرام دانشجوی دکترا و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و دارای 24 سال سابقه کار است که از سال 91 تاکنون به‌عنوان معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.

احمدی با اشاره به برخی مأموریت‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه‌های اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی و همچنین تحقق حقوق کارگران گفت: مجموعه مدیریت اجرایی و سایر دستگاه‌های مختلف آماده همکاری، تعامل و هم افزایی با مدیرکل جدید این نهاد برای تحقق این اهداف و مأموریت هاست.

وی تلاش برای عملیاتی کردن سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال به‌ویژه در زمینه اشتغال فراگیر، طرح کارورزی و کاهش نرخ بیکاری از جمله در بین دانش آموختگان دانشگاهی و نیز توجه به امر اشتغال روستایی را از محورها و مأموریت‌های مهم مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دانست.

نرخ بیکاری بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار در کهگیلویه و بویراحمد 12.96 و نرخ مشارکت نیز حدود 34 درصد است.

احمدی افزود: تلاش برای جذب اعتبارات ملی و متمرکز و هماهنگی و تنظیم روابط و تعامل مثبت با همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط با حوزه اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور و استان از دیگر مأموریت‌های مهم وی است.

در این آیین پروانه نیک مرام با 24 سال سابقه فعالیت به‌عنوان مدیرکل جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات صابر مظاهری مدیرکل سابق تجلیل شد.

مظاهری نیز در حکمی از سوی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان مشاور وی در امور اشتغال و کارآفرینی منصوب شد.

کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 351 هزار نفر آن زن هستند.

پیش از این در دولت یازدهم نیز یکی از مدیران کل استان از کارمندان زن انتخاب شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز