مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثاگران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسخه شفابخش جامعه ما است

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۱۵:۴۴:۱۸
کد خبر: ۶۴۷۰۷۰
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسخه شفابخش جامعه ما است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثاگران: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسخه شفابخش جامعه ما است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در مراسمی با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از فعالان حوزه ایثار و شهادت و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم حجت السلام انصاری مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما در بهترین روزها و در بهترین ماه ها و مکان ها در جوار بارگاه منور رضوی در خدمت بهترین انسان های کره زمین شما ایثارگران دلیر قهرمان فرهنگ و هنر هستیم .

وی ادامه داد: تاریخ فداکاری و ایثار به زندگی بشر و همه ی دوران تاریخ انسان صحنه هایی از ایثار را داشته و دارد و همه  مکاتب و ادیان رزمندگان و فداکاران را دوست دارند و اسطوره هایشان نمونه های ایثار و فداکاری است .

حجت السلام انصاری با تاکید بر آن که فداکاری را باید از قرآن یاد گرفت و تصریح کرد: آنچه که از کربلا شنیده ایم و با همه ی وجود به آن عشق می ورزیم از مکتب اسلام و ایثار آن از قرآن گرفته شده است .

وی خوابیدن حضرت علی (ع) در بستر پیامبر نمونه ای از فداکاری در قرآن خواند و افزود:ما پیرو مکتبی هستیم که امام حسین (ع) را داریم و طبیعی است که باید سرداران، امیران و بسیجیان و شهید حججی را داشته باشیم .

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران ادامه داد:هرجا سخن از فداکاری است ریشه آن در قرآن است و فطرت پاک انسانی است.

وی ادامه داد:در طول تاریخ اسلام اتفاقات زیادی رخ داده است یکی از ورق های پرافتخار تاریخ اسلام حرکت طوفانی ما به فرمان امام خمینی(ع) با نظام استبدادی است .

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر آن که امروز تهاجم دشمن در عرصه فرهنگی اقتصادی سخت تر از جنگ سخت است.

افزود: این ٨سال قطعه ای از قطعات پر افتخار جامعه ماست. این هشت سال عزت، افتخار و مبارزه با همه ی دنیا بوده است.

وی با تاکید برآنکه ما نظام را به سختی به دست آورده ایم افزود: این نظام با خون هزاران شهید حفظ شده وضروری است با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ این نظام کوشا باشیم اگر خواستیم ذره ای فاصله بگیریم به یاد خون شهدا بیفتیم.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما مسلمان، متدین و انقلابی است که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت نسخه

شفابخش آن است.

در ادامه این جلسه محمد مهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر در هشت سال دفاع مقدس رزمنده و شهدای ما نقش تاثیرگذاری داشتند امروز ما نیازمند همان اخلاص هستیم تا در جنگ نرم موفق شویم .

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بسیار خرسندیم که در جمع خانواده ایثارگر فرهنگ و هنر قرار داریم ادامه داد: امروز در این جمع ارزشمند ١٢٥ نفر از رزمندگان، خانواده شهدا گرانقدر، جانبازان و آزادگان حضور دارد که از این جهت خدا را شاکریم.

در ابتدای این مراسم رضا باباخانی مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در امور ایثارگران گزارشی از فعالیتهای این حوزه ارائه کرد.

در این مراسم از عباس جانفدا در حوزه تاتر، غلامرضا بنی اسدی در حوزه رسانه و منصور انوری در حوزه ادبیات تجلیل شد .

همچنین یادمان این مراسم به خانواده شهید جاودانی از شهدای مدافع حرم تقدیم شد.

تجلیل از کارکنان ایثارگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از دیگر بخش های این مراسم بود.

خاطره گویی دلبریان یکی از رزمندگان حوزه دفاع مقدس، پخش کلیپ فعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و رونمایی از پیک فرهنگ ماهنامه داخلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ویژه نامه ایثار و شهادت از دیگر برنامه های این تجلیل بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز