استاندار در شورای راهبردی جمعیت:

آموزش های قبل از ازدواج مهمترین عامل پایداری خانواده هاست

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۹:۳۵:۲۵
کد خبر: ۶۴۷۲۸۰
آموزش های قبل از ازدواج مهمترین عامل پایداری خانواده هاست
استاندار قزوین از آموزش های قبل از ازدواج به عنوان مهمترین عامل پایداری خانواده ها یاد و بر ارائه این آموزش ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین در نشست شورای راهبردی جمعیت استان با اشاره به اهمیت  آموزش های قبل از ازدواج به عنوان مهمترین عامل پایداری خانواده ها گفت: تقویت و گسترش آموزش های پیش از ازدواج به پایداری بنیان خانواده و انسجام آن کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: در دوره ای که رشد جمعیت نامتناسب با امکانات کشور در حال افزایش بود سیاست های کنترلی اجرا و در دوره حاضر نیز با کاهش نرخ تولد سیاست های افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در این فاصله اتفاقاتی افتاده که در چارچوب این 2سیاست نبوده است.

این مسوول، روند افزایشی جمعیت مسن کشور و کاهش جمعیت جوان را نگران کننده دانست و گفت: ارزش ها و باورها در بین دختران و پسران جوان ما به گونه ای تغییر کرده که بسیاری از آنها یا اعتقادی به ازدواج ندارند و یا در صورت ازدواج به دنبال فرزند آوری نیستند.

زاهدی در ادامه همچنین به طلاق های صوری نیز اشاره کرد و ادامه داد: این گونه طلاق ها علاوه بر آن که آمار طلاق را بالا می برد مشکلات و تبعات حقوقی نیز به دنبال دارد و باید تدبیری برای آن اندیشید.

استاندار قزوین همچنین گفت: واقعیت این است که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که تمام اقشار و طبقات ازدواج کنند نه اینکه فقط عده ای از طبقه اقتصادی پایین تر ازدواج و فرزند آوری داشته باشند و به این ترتیب جمعیت فقیر افزایش یابد.

وی افزود: البته تحقق این موضوع در یک استان به تنهایی امکان پذیر نیست و به هرحال وضعیت کشور بر روی استان تاثیر می گذارد بنابراین باید سیاست های کلی در این زمینه تدوین و اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز