معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

وجود بیش از ۱۰۰۰پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در استان قزوین

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۰:۱۸:۴۲
کد خبر: ۶۴۷۳۱۹
وجود بیش از ۱۰۰۰پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در استان قزوین
معاون عمرانی استاندار قزوین از وجود بیش از 1000پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "علی فرخ زاد" معاون عمرانی استاندار قزوین با اعلام این خبر گفت: بیش از 1000پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در حوزه باغ ویلاهای استان قزوین وجود دارد که باید این پرونده ها رفع تکلیف شوند.

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهارکرد: در استان قزوین موضوع املاک و زمین یکی از موضوع هایی است که به دلیل قیمت بالا در حوزه رانت بسیار باید مورد توجه قرار گیرد ولی نباید بهانه ای برای تولید و اشتغال باشد.

فرخ زاد افزود: در کسب و کار رتبه هایی اعلام شده است که اگر چنین آماری درست باشد ما در سرمایه گذاری و مبارزه با رانت موفقیت چندانی نداشته ایم.

وی ادامه داد: خیلی از این قوانین و بخشنامه ها برای جلوگیری از رانت خواری بوده ولی بیشتر مانع از فضای کسب و کار شده و تقریبا تاثیر زیادی در جلوگیری از رانت خواری نداشته است.

فرخ زاد اضافه کرد: این آماری است که بیان شده و نمی توان با جدیت بدان اتکا کنیم ولی اگر درست باشد ما در خصوص شیوه ایجاد کسب و کار باید تجدیدنظر کنیم.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه در استان قزوین موضوع املاک و زمین یکی از موضوع هایی است که به دلیل قیمت بالا در حوزه رانت بسیار باید مورد توجه قرار گیرد که نمونه این تخلف را در پرونده اخیر یکی از سازمان ها و اقدام جدی و قابل تقدیر دادستان استان دیدیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: باید زمینه پیشگیری از تجاوز به منابع طبیعی نیز فراهم شود به عنوان مثال دلیل وجود بیش از 1000پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در حوزه باغ ویلاها چه می باشد،آیا شرایط ساخت باغ ویلا به صورت مجاز فراهم شده است؟ باید برای مسائل و نیازهای مردم فکری شود و راهکار قانونی برای آن ارائه کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز