نماینده مردم دورود وازنا در مجلس شورای اسلامی :

لزوم هماهنگی بیشتر جامعه کوهنوردی با مسئولان محلی/تحلیل علل حادثه اشترانکوه نیاز به اظهارنظر کارشناسان فنی دارد

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۱:۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۴۷۳۷۱
لزوم هماهنگی بیشتر جامعه کوهنوردی با مسئولان محلی/تحلیل علل حادثه اشترانکوه نیاز به اظهارنظر کارشناسان فنی دارد
" مجید کیانپور" با اشاره به اینکه گروه کوهنوردی مشهدی قله اشترانکوه را فتح کرده بودند و حادثه بهمن در پایان مسیر برگشت برای آنها اتفاق افتاد، خواستار هماهنگی بیشتر جامعه کوهنوردی با مسئولان محلی شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛کیانپور درباره حادثه سقوط بهمن در اشترانکوه در شهرستان ازنا و جان باختن تعدادی از کوهنوردان مشهدی، اظهار کرد: تحلیل علل حادثه سقوط بهمن در اشترانکوه و جان باختن تعدادی از کوهنوردان مشهدی در این حادثه نیاز به اظهارنظر کارشناسان فنی دارد اما باید قبل از هر مسئله‌ای این ضایعه دردناک را به جامعه کوهنوردان و خانواده‌های داغداران این عزیزان از دست رفته تسلیت عرض کنم و از خداوند متعال برای بازماندگان طلب صبرمی‌کنم.

وی افزود: کوهنوردان مشهدی ساعت 6صبح به قصد فتح قله‌ اشترانکوه حرکت کردند و طبق برنامه ساعت10 صبح قله را فتح کردند اما در مسیر برگشت شیب تند و کولاک شدید کار را برای کوهنوردان سخت کرد و به گفته یکی از نجات‌یافتگان به قدری وضعیت جوی نامساعد بود که تا مسیر یک متری نیز دیده نمی‌شد.

کیان پورتصریح کرد: برای جلوگیری از این نوع حوادث دردناک در جامعه کوهنوردی باید تدابیری اتخاذ شود که کوهنوردان قبل از صعود به قله، مسئولان محلی را در جریان بگذارند و در این راستا گزارشات هواشناسی را نیز مد نظر قرار دهند تا بتوان از حوادث احتمالی غیر مترقبه برای ورزشکاران در طی مسیر فتح قله‌ها جلوگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: گروه کوهنوردی خراسانی قله را فتح کرده بودند و حادثه در زمان برگشتن برای آنان اتفاق افتاده است واین در حالی است که کوهنوردان در اندک مسیر آخر در یک منطقه بهمنی دچار حادثه می‌شوند.

کیانپور بیان کرد: با توجه به بازدید میدانی که در پس از وقوع حادثه کوهنوردی از منطقه داشته‌ام، تلاش‌های شبانه روزی گروه‌های امداد و نجات، هلال احمر، فرمانداری و استانداری را  بسیار مناسب ارزیابی می‌کنم و از تلاش طاقت فرسای این عزیزان دارم.

 

نظر شما