نماینده مردم پلدخترومعمولان در مجلس شورای اسلامی:

بیکاری امان جوانان کشور را بریده است/به نگرانی مردم پلدختر و معمولان درخصوص سد معشوره توجه شود/عدم انگیزه کافی برای ماندن جوانان در روستاها

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۱:۲۵:۴۲
کد خبر: ۶۴۷۳۸۴
بیکاری امان جوانان کشور را بریده است/به نگرانی مردم پلدختر و معمولان درخصوص سد معشوره  توجه شود/عدم انگیزه کافی برای ماندن جوانان در روستاها
سید حمیدرضا کاظمی گفت : باید تعادلی در جهت نظام شهری کشور به وجود آید تا بتوان از تخریب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حمیدرضا کاظمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از رزمندگان جان برکفی که طومار دولت خودخوانده داعش را درهم پیچیدند، اظهار کرد: امیدوارم ایدئولوژی نفرت انگیز داعش به زباله دان تاریخ برود.

وی  ضمن محکومیت اقدام رئیس جمهور بی خرد آمریکا در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، افزود: یاد و نام آیت الله سید حسن مدرس که روز مجلس به نام رادمرد سترگ مزین شده است، را گرامی می دارم.

کاظمی  خواستار توجه دولتمردان به حوزه انتخابیه اش که بیش از 70 بار مورد هجوم جنگنده های رژیم صدام قرار گرفت، شد و خاطر نشان کرد: مردم حوزه انتخابیه ام در بدو انقلاب تاکنون وفادارانی صادق به نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند و باعزت نفس زندگی کرده و علی رغم محرومیت های فراوان با آرمان های امام و امت و رهبری انقلاب دلبستگی تام دارند.

وی  با بیان اینکه بیکاری، امان جوانان کشور را بریده است،تصریح کرد: مردم حوزه انتخابیه ام هنوز درگیر احداث زیرساخت های اولیه توسعه هستند و در جاده های غیراستاندارد تردد می کنند که بیش از 100 سال قبل ساخته شده اند، اما برای کسب لقمه نانی حلال، جانشان را بر کف دستشان نهاده و متاسفانه هرازچندگاهی تعدادی از آنها جان خود را از دست می دهند.

کاظمی  با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه بنده پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در شهرها و روستاهای خود از نعمت های انقلاب اسلامی کمترین بهره را برده اند، عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های تحت مدیریت مسئولان برای استان لرستان و شهرستان های پلدختر و معمولان چه اقدامی انجام داده اند؟

کاظمی به مسئولان سازمان برنامه و بودجه توصیه کرد که در برنامه و بودجه سالانه واقعیت مناطق کمتر توسعه یافته را دیده و به مسائل آنها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه بنده خجالت زده پدران و مادرانی هستم که 3 یا 4 فرزند به صورت بیکار امیدشان به گشایش در بهبود وضعیت معیشت کمرنگ تر از همیشه شده است، گفت: مردم حوزه انتخابیه اینجانب ستم کشیده از وعده های توخالی و به بار ننشسته هستند و بخشی از آنها برای فرار از فقر و بیکاری راهی استان های دور و نزدیک شده تا در برابر خانواده هایشان شرمنده نباشند.

کاظمی  با اشاره به اینکه هدف اساسی از مدیریت و برنامه ریزی آمایش سرزمین، توزیع فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و ظرفیت های آشکار و پنهان است، افزود: هدف از آمایش سرزمین هویدا کردن نقش و مسئولیت خاص هر منطقه براساس توانمندی ها و قابلیت های آن هماهنگ با دیگر مناطق است.

وی ادامه داد: نابرابری های موجود و عدم توجه به برخی مناطق همانند استان لرستان، مشکلاتی از قبیل تمرکز سرمایه به صورت نامتوازن در شهرهای بزرگ، تخریب بیش از اندازه محیط زیست، عدم انگیزه کافی برای ماندن جوانان در روستاها و در نهایت با اضمهلال روستا، شهرهای کوچک شبیه روستا و حاشیه نشینی به وجود می آید.

کاظمی  با بیان اینکه باید تعادلی در جهت نظام شهری کشور به وجود آید تا بتوان از تخریب های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کرد، یادآورشد: در صورت تمرکز سرمایه در شهرهای بزرگ بی عدالتی به وجود می آید که سبب جلوگیری از رسیدن به یکی از اهداف اقتصاد کلان یعنی عدالت اقتصادی می شود.

وی گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، چند برابر شدن فاصله استان های برخوردار از دیگر مناطق کشور است، متاسفانه این فاصله از عدم توجه کافی به موضوع آمایش سرزمین شکل گرفته و روز به روز بیشتر می شود و باعث شده استان های محروم، محروم تر شوند.

کاظمی با بیان اینکه شهرستان پلدختر و استان لرستان نمونه بارز توزیع  نامناسب منابع اقتصادی است، که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: شهرستان پلدختر و معمولان به ناحق عقب نگه داشته شده و بودجه های قطره چکانی نمی تواند مشکل این دیار را حل کند، لذا عدالت حکم می کند که عقب ماندگی این استان در حد توان جبران شود. البته ما سهم کسی را نمی خواهیم بلکه سهم از دست رفته خود را که از ما دریغ شده است، می خواهیم.

وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: ابرچالش هایی همانند بیکاری، فقر، محیط زیست، آب و نبود زیرساخت ها همانند راه و راه آهن برای ما بسیار سهمگین تر از استان های توسعه یافته است.

کاظمی  با بیان اینکه لرستان با داشتن منابع طبیعی آب و خاک، مستعد شایسته توجه ویژه دولت است، اظهار کرد: امروز لرستان در حوزه آب مخصوصاً آب کشاورزی مشکلات عدیده دارد و علی رغم اینکه چهارمین استان آبی کشور با رودخانه ها و روان آب های بسیار بوده، اما حقابه لرستان ناعادلانه تخصیص می یابد و مردم پلدختر و معمولان از این موضوع رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه پروژه های آبرسانی به دشت های حاصل خیز با گذشت بیش از یک دهه منتظر تخصیص اعتبار است، افزود: پروژه آبرسانی و سدهای حوزه اتخابیه ام باید احداث شود، همچنان که طی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست مشکلات محیط زیستی سد معشوره را متذکر شدند، انتظار می رود به نگرانی مردم پلدختر و معمولان در این خصوص توجه شود.

کاظمی خطاب به اردکانیان گفت: با توجه به گرمسیری بودن منطقه پلدختر و معمولان، مطالبه آحاد مردم، خواستار تسریع در اجرای دستور معاون اول رئیس جمهور و اعمال تعرفه برق گرمسیری برای این منطقه هستم و از مقاومت وزارت نیرو جهت تغییر تعرفه که حق آنها بوده تعجب می کنم.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: نسلی از کشاورزان حوزه انتخابیه ام در مناطق مختلف از کار بیکار شده و پروژه هایشان از کار افتاده اما آب رودخانه کشکان را در مزرعه خود ندیده اند که خواستار تسریع در پروژه آبرسانی هستم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: جهت جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت منابع آن خواستار تسریع در اجرای بندهای خاکی هستم و از وزیر صنعت، معدن و تجارت می خواهم که معدن آهک پلدختر و صنایع تبدیلی را که در مرحله صفر درصد است را اجرا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز