استاندار همدان خبر داد :

تکمیل ریل گذاری راه آهن همدان - تهران تا پایان آذرماه

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۴:۰۸:۵۱
کد خبر: ۶۴۷۴۹۷
تکمیل ریل گذاری راه آهن همدان - تهران تا پایان آذرماه
استاندار همدان گفت: در دیدار با معاونان وزیر راه و شهرسازی توافق شد؛ ریل راه آهن همدان- تهران تا پایان آذر ماه تکمیل و خط این راه آهن از اوایل دی ماه امسال راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد ناصر نیکبخت شامگاه دیشب در نشست بررسی مشکلات و موانع در اجرای طرح کاداستر(حدنگاری) و اتخاذ راهکارهای مناسب  گفت : 11 کیلومتر از مسیر ریل‌گذاری راه‌ آهن همدان باقی‌ مانده که سه کیلومتر آن درون شهری است که به‌ منظور کاهش مشکلات تملک اراضی این مسیر زیر زمینی ریل‌گذاری می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه برای اجرای این طرح 2 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود افزود: ریل گذاری مسیر همدان - تهران تا اواخر آذرماه به پایان می رسد و مردم همدان می‌توانند برای سفر به پایتخت از قطار همدان- تهران استفاده کنند.

مدیرکل ثبت‌ اسناد همدان نیز گفت: 98 درصد از منابع طبیعی استان همدان سند مالکیت دارند اما بیشتر آنها فاقد سند کاداستر هستند که باید این نکته مهم مورد توجه مدیران قرار گیرد.

ناصر نخله افزود: در سال 93 مجلس طرح جامع کاداستر یا همان حدنگار را به دلیل ضرورت‌های موجود در کشور تبدیل به قانون کرد و از سال 94 نیز اجرای آن اجباری شد.

وی با بیان اینکه مطابق این قانون باید ظرف چهار سال به ‌گونه‌ای این قانون اجرایی شود که محدوده تمام اراضی، مراتع، کوه‌ها، دریاها، دریاچه‌ها، اراضی ساحلی، جزایر و غیره مشخص و تثبیت شود افزود: اجرای طرح کاداستر هیچ نقطه‌ای از اراضی کشور نباید فاقد اسناد حدنگار باشد.

وی تصریح کرد: با وجود عدم اجرای مناسب کاداستر در کشور، استان همدان از وضعیت مطلوبی در این عرصه برخوردار است و دستگاه‌های اجرایی استان باید این تکلیف قانونی را انجام دهند.

نخله گفت: اجرای طرح کاداستر و مستندسازی اراضی، از تصرف اراضی ملی و دولتی توسط افراد سودجو جلوگیری کرده و مانع از بروز اتفاقات ناگوار برای سرمایه‌های طبیعی کشور می‌شود.

گفتنی است نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز افق 1404 بخش منابع طبیعی و ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی انجام طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در دستور کار سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفت.

این طرح با هدف اصلاح نقشه های سنواتی تفکیک انفال، ایجاد سامانه کاداستر و ارتباط اطلاعات ثبتی و حقوقی و تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگی صورت گرفت.

استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از 42 هزار هکتار از آن جنگل های طبیعی، دست کاشت و اراضی جنگلی است.

822 هزار هکتار اراضی ملی همدان به صورت مرتع است که از نظر پوشش گیاهی به سه درجه مرتع خوب متوسط و فقیر دسته بندی می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز