معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

اختصاص ۴۵ درصد تسهیلات تولید و اشتغال به بخش کشاورزی

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۴:۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۴۷۴۹۹
اختصاص ۴۵ درصد  تسهیلات تولید و اشتغال به بخش کشاورزی
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اختصاص45 درصد تسهیلات تولید و اشتغال به بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "حمید رضا تبسمی" معاون برنامه ریزی امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، 45درصد کل تسهیلات این طرح به ساختار تولید و توسعه فناوری های آن در بخش کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی  قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق  روستائی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، این میزان تسهیلات به طور متوسط در طرحهای بخش کشاورزی به منظور توسعه فناوری های تولید در بخش کشاورزی سرمایه گذاری می شود.

تبسمی اظهار داشت: همچنین سایر طرحهای خدماتی از جمله خدمات حمل و نقل، خدمات پشتیبانی، انبارداری، گردشگری روستایی و عشایری و صنایع دستی بخش روستایی و عشایری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی از 55درصد باقیمانده منابع در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: تامین مالی طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری با رویکرد تمرکز بر تامین مالی زنجیره عرضه و ارزش به جای فعالیت های مستقل در راستای توسعه و تکمیل زنجیره های ارزش بخش کشاورزی انجام می شود.

معاون برنامه ریزی امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در همین راستا، کارگروه اشتغال استان با مسوولیت استاندار و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مربوطه و با عاملیت بانکهای کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کار آفرین امید و صندوق حمایت از توسعه  سرمایه گذاری در بخش  کشاورزی تشکیل شده است.

تبسمی افزود: فعالیت های اقتصادی بخش غیر دولتی با اولویت  رسته های  پراشتغال  اعم  از طرحهای  ایجادی، تکمیلی  و توسعه دامنه مشمول آیین نامه  قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی  و عشایری با استفاده از منابع  صندوق توسعه ملی  است.

وی، کشت گلخانه ای، گیاهان دارویی (6رسته منتخب)، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی (فراوری، بسته بندی و ذخیره سازی) و خدمات بازرگانی، خدمات فنی و مشاوره های مرتبط با بخش کشاورزی، دامپروری محصولات مربوط (تولید شیر و گوشت )، خدمات توسعه کسب و کارهای تعاونی کشاورزی (کشت و صنعت ها)، خدمات مدرن سازی کشاورزی (مکانیزاسیون) و تامین نهاده ها و توسعه فعالیت های دانش بنیان، خدمات و کسب و کارهای دامپزشکی و خدمات کسب و کارهای عشایری را از رسته های منتخب بخش کشاورزی در برنامه فراگیر اشتغال ذکر کرد.

جهاد (1)

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز